LTPastaraisiais metais mokslo šaltiniuose daug dėmesio skiriama kelių mokomųjų dalykų mokymo(si) integracijai, pvz., integruotas dalyko ir užsienio kalbos mokymas, tačiau reikia atkreipti dėmesį į tai, kad dar trūksta tyrimų, kurie analizuotų mokymosi mokytis kaip bendrosios kompetencijos plėtotės mokantis užsienio kalbą galimybes. Todėl tyrimo problema gali būti apibrėžiama tokiu klausimu: kaip galima efektyviau panaudoti užsienio kalbos mokymo procesą mokymosi mokytis kompetencijai tobulinti, siekiant atliepti svarbiausią XXI a. iššūkį - mokytis visą gyvenimą? Šio poskyrio tikslas - nustatyti mokymosi mokytis kaip bendrosios kompetencijos tobulinimo mokant(is) užsienio kalbų tendencijas, tyrimo objektu pasirenkant mokymosi mokytis kompetencijos ugdymą mokantis užsienio kalbų. Tyrimas grindžiamas konstruktyvistiniu požiūriu į mokymąsi, kuris traktuojamas kaip aktyvus, savireguliuojantis, konstruktyvus, socialinis, nuo situacijos priklausantis bei patirtimi paremtas procesas. Taikant mokslinės literatūros šaltinių lyginamosios analizės metodą ir pateikiant praktinio mokymosi strategijų taikymo galimybių kryptis siekiama: 1) nubrėžti veiksmingo mokymosi gaires ir atskleisti mokymosi mokytis kaip jungiamosios grandies tarp įprasto mokymosi ir aukščiausios jo pakopos - mokėjimo mokytis (metakompetencijos) - esminius bruožus; 2) pateikti strategijas, padedančias integruoti ir tobulinti mokymosi mokytis kompetenciją užsienio kalbų mokymo(si) procese. [Iš Įvado]Reikšminiai žodžiai: Mokymosi mokytis kompetencijos ugdymas; Veiksmingo mokymosi pakopos; Užsienio kalbų mokymasis; Education of learning competence; Levels of effective learning; Foreign language learning.