LTPedagogo tarpkultūrinę komunikacinę kompetenciją nusakančius kriterijus iš teorinio lygmens perkelti į praktinį lygmenį yra sudėtinga, nors, kita vertus, tik esant realiam santykiui su kita kultūra išryškėjusi asmens elgesio dinamika leidžia įsivertinti išsiugdytą tarpkultūrinės komunikacinės kompetencijos lygmenį (TKK). Auteniškų santykių kūrimo galimybes kitos šalies socialinėje ir profesinėje plotmėje teikia mobilumo programos, kurios Bolonijos proceso dokumentuose įvardijamos kaip Europos aukštojo mokslo erdvės kūrimo skiriamasis bruožas, taip pat ir efektyviausias asmens TKK edukacinis veiksnys. Šio tyrimo objektas - pedagogo tarpkultūrinę komunikacinė kompetencija. Tyrimo tikslas - teoriškai ir empiriškai pagrįsti pedagogo tarpkultūrinės komunikacinės kompetencijos ugdymo(si) galimybes. [Iš Įvado]Reikšminiai žodžiai: Pedagogai; Tarpkultūrinės komunikacinės kompetencijos; Kultūros sampratos modeliai; Ugdymo teorijos; Educators; Intercultural communication competencies; Models of cultural conception; Educational theories.