LTČia siekiama aptarti tik kai kuriuos istorijos mokslo žinių įtakos kintančiai, tarptautinės komunikacijos veikiamai Lietuvos visuomenei aspektus, iš dalies šių dienų informacinės kultūros struktūros, mokslo žinių sistemos formavimo problemas ir poveikį naujos visuomenės narių ugdymui. Istorijos mokslo žinių recepcija šių dienų kintančioje visuomenėje čia iš dalies suvokiama kaip istorinės patirties įvertinimo ir pritaikymo priemonė. Permainos, susietos su informatizavimo procesais, teikia mūsų šalies gyventojams naujų tarptautinės komunikacijos galimybių, o kartu ir fundamentalių iššūkių. Nuo to, kaip bus įveikiami iššūkiai ir sugebėta pasinaudoti informatizavimo pranašumais, priklausys mūsų visuomenės likimas, gebėjimas tapti ne tik informacijos priemonių ir duomenų vartotojais, bet ir ugdyti žinių sistemą, pateikti bendroje tarptautinėje kultūrų sąveikoje savąjį palikimą, jo savitumą. Tai iš dalies sietina su informacinės kultūros formavimu ir įtvirtinimu. [Iš straipsnio, p. 78]Reikšminiai žodžiai: Globalizacija; Mokslas; Istorija; Informacija; Informacinė aplinka; Informacinė visuomenė; Žinios; Žinių visuomenė; Globalization; Science; History; Information; Information environment; Information society; Knowledge; Knowledge society; Lithuania.