LTDisertacijos tikslas – atskleisti socialinio darbo kokybės konstravimą, teikiant paslaugas rizikos situacijose esantiems asmenims, bei analizuoti vyraujančias socialinio darbo kokybės kultūras, kuriančias kokybės užtikrinimą organizacijose. Disertacijos tyrimo objektas - socialinio darbo kokybės suvokimas bei konstravimas intersubjektyvume. Disertacija pateikia etnometodologininį socialinio darbo kokybės paaiškinimą, kai žinojimas apie tam tikrą socialinį reiškinį yra kuriamas interakcijoje. Kuriant žinojimą apie kokybę yra svarbios tiek organizacijose kuriamos žinios, tai yra gerosios praktikos, tiek socialinės politikos kūrėjų makro lygmens žinios, tiek klientų ir tyrėjų žinios. Šiame darbe buvo analizuojami trys žinojimo šaltiniai: darbuotojo, kliento ir tyrėjo. Tyrimo autorė naudodama konstruktyvistinę grindžiamosios teorijos metodologiją, tyrė socialinių darbuotojų ir klientų kokybės konstravimą, taip pat naudojamos autorės įžvalgos. Tyrimas atskleidė, kad socialinio darbo kokybės randasi trimatėje erdvėje, ją konstruoja (1) mikro (individo), mezo (organizacijos) ir makro (nacionalinis) kokybės lygmenys, (2) kokybės kultūros ir (2) socialinių darbuotojų profesiniai vaidmenys. Autorės sukurta socialinio darbo kokybės konstravimo grindžiamoji teorija atskleidžia įrėmintos ir išlaisvintos socialinio darbo kokybės kultūrų bruožus, skirtingų profesinių vaidmenų pasiskirstymą jose bei šių elementų įtaką kliento įgalinimui. [lvb.lt]Reikšminiai žodžiai: Socialinių paslaugų kokybė; Igalinimas; Socialinio darbo rezultatas; Kokybės kultūra; Social work quality; Social work results; Empowering; Quality culture.
ENThe aim of the dissertation is to reveal the construction of the quality of social work by providing services to persons in risk situations and to analyze the prevailing social work quality cultures that create quality assurance in organizations. The object of the dissertation research is the perception of social work quality and its construction in intersubjectivity. The dissertation presents an ethno-methodological explanation of the quality of social work when knowledge of a particular social phenomenon is created in interaction. Knowledge about quality is important for the knowledge that is generated in organizations, ie good practice, macro-level knowledge of social policy makers, and the knowledge of clients and researchers. In this work three sources of knowledge were analyzed: employee, client and researcher. The author of the research, using constructivist methodology of substantive theory, investigated the construction of the quality of social workers and clients, as well as used the author's insights. The study revealed that the quality of social work is in three-dimensional space, constructed by (1) micro (individual), meso (organization) and macro (national) quality levels, (2) quality culture and (2) social workers' professional roles. The author's theory based on social work quality construction reveals features of framed and released social work quality cultures, the distribution of different professional roles within them, and the influence of these elements on client empowerment. [lvb.lt]