LTVorobjovo profesinė karjera Lietuvoje tetruko aštuonerius metus - nuo 1936-ųjų iki 1944-ųjų, tačiau jo talento žvaigždė ryškiai sužibo net keliose dailėtyros srityse. Jis pasireiškė ne vien kaip dailės istorikas, paveldo specialistas, edukatorius, bet ir kaip įžvalgus, išprusęs ir pagavus dailės aktualijų žinovas bei komentuotojas - dailės kritikas. Nuo 1938 m. Vorobjovas pradėjo reguliariai rašyti parodų recenzijas žurnalui "Naujoji romuva", kurio redaktorius Juozas Keliuotis garsėjo ypatingu reiklumu tvarkomo leidinio tekstų kokybei. Šio žurnalo puslapiuose Vorobjovas paskelbė ir trumpų straipsnių apie dailės gyvenimo aktualijas, ir puikią XIX ir XX a. sandūros dailės ir architektūros būklės bei siekių analizę "Modernizmas arba kova dėl stiliaus Europos mene"1, kurią integravo į habilitacinę disertaciją "Modernizmo epocha Europos mene"2 - disertaciją ketino ginti apie 1943 m. Vilniaus universitete. 1939 m. Vorobjovo pavardę matome ir pagrindinio šalies dienraščio "Lietuvos aidas" puslapiuose. [Iš straipsnio, p. 215]Reikšminiai žodžiai: Mikalojus Vorobjovas; Menas; Dailė; Dailėtyra; Kritikai; Menotyrininkai; Straipsniai; Darbai; Dailininkai; Architektūra; Kultūra; Kaunas; Vilnius; Mikalojus Vorobjovas; Art; Art history; Art critics; Articles; Artists; Architecture; Culture; Kaunas; Vilnius; Lithuania.