LTDisertacijoje sprendžiama mokslinė problema, siekianti nustatyti kaip žinios ir jų perteikimo būdai veikia kūno kultūros mokytojų savaveiksmiškumą kurti įtraukią ugdymo(si) aplinką mokiniams su negalia. Tyrimo tikslas – atskleisti kūno kultūros mokytojų savaveiksmiškumo kurti įtraukią ugdymo(si) aplinką plėtojimo galimybes. Disertacijoje pagrįstas kūno kultūros mokytojų savaveiksmiškumą siekiant kurti įtraukią ugdymo(si) aplinką ugdantis modelis. Atskleistos tendencijos, kuriomis remiantis galima plėtoti kūno kultūros mokytojų savaveiksmiškumą kurti įtraukią ugdymo(si) aplinką mokiniams su intelekto negalia, fizine negalia, regos sutrikimais ir autizmo spektro sutrikimais kūno kultūros pamokoje. Remiantis empirinių duomenų analizės rezultatais, patobulintas kūno kultūros mokytojų savaveiksmiškumą siekiant kurti įtraukią ugdymo(si) aplinką ugdantis modelis. Šis modelis gali būti taikomas, kaip efektyvi strategija plėtoti kūno kultūros mokytojų savaveiksmiškumą kurti įtraukią ugdymo(si) aplinką mokiniams su negalia bendroje kūno kultūros pamokoje. [db.lmt.lt]Reikšminiai žodžiai: Kūno kultūros mokytojo savaveiksmiškumas; Vaikų nuostatos; Specialieji ugdymo(si) poreikiai; Taikomasis fizinis ugdymas; Įtraukus ugdymas; Self-efficacy of physical education teacher; Attitudes of children; Special education needs; Adapted physical education; Inclusive education.
ENThe main object of this dissertation was the development of physical education teachers’ self-efficacy in order to create an inclusive educational environment. The aim was to reveal the possibilities of developing the self-efficacy of physical education teachers to create an inclusive education environment. To achieve the aim, the following research objectives were set: 1. To substantiate the theoretical preconditions for the development of self-efficacy of physical education teachers to create an inclusive education environment. 2. To create a theoretically grounded self-efficacy education model for physical education teachers to develop an inclusive education environment and to carry out an educational experiment following the created model. 3. To validate the relevant instruments and use them to identify the self-efficacy of physical education teachers and attitudes of peers towards inclusion of children with disabilities into physical education class activities. 4. To evaluate the self-efficacy of physical education teachers and attitudes of peers towards inclusion of children with disabilities into physical education class activities before and after the educational experiment. [lvb.lt]