Strateginiai švietimo orientyrai ir jų formalizavimas organizacijų lygmeniu

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Strateginiai švietimo orientyrai ir jų formalizavimas organizacijų lygmeniu
In the Book:
Švietimas ir ugdymas / sudarė Aušrinė Gumuliauskienė. Šiauliai: Šiaulių universiteto leidykla, 2012. P. 116-134
Keywords:
LT
Švietimas. Švietimo politika / Education. Education policy.
Summary / Abstract:

LTStrateginius švietimo sistemos ir atskirų švietimo organizacijų vystymo orientyrus, nuostatas, principus atspindi strateginiai švietimo dokumentai, kurie sutelkia švietimo bendruomenės pastangas ir dėmesį į esminius švietimo pokyčius, orientuojantis į šalies, visuomenės lūkesčius, pasaulio ir Europos Sąjungos švietimo politikos ir praktikos bei švietimo būklės vertinimo tendencijas. Švietimo politika kaip valstybinio sektoriaus prerogatyva, sudedamoji viešosios politikos dalis yra glaudžiai susijusi su kitų sričių politika, įvairiasluoksnė, kontekstuali, remiasi ideologinėmis ir vertybinėmis nuostatomis, sąlygiškai apima glaudžiai susijusius ir susipynusius strateginį, vadybinį (taktinį), administracinį (operatyvinių veiklų) lygmenis. Švietimo politikos turinį atspindi strateginiai dokumentai, įgyvendinimo formas reglamentuoja normatyviniai dokumentai. Švietimo tikslų įgyvendinimas yra švietimo politikos problemiškumo esmė, susijusi su adekvačiais ir veiksmingais sprendimais visais švietimo sistemos lygmenimis, jų įgyvendinimo priemonėmis ir būdais, tikintis pasiekti laukiamų rezultatų. Švietimo kokybė yra centrinė ašis, vertinant švietimo politikos veiksmingumą. [Iš straipsnio, p. 116]Reikšminiai žodžiai: Švietimo organizacijų integracija; Švietimo politika; Švietimo organizacijų vystymo strategijos; Integration of educational organizations; Education policy; Strategies for the development of educational organizations.

ISBN:
9786094301704
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/91512
Updated:
2022-02-15 14:23:59
Metrics:
Views: 18
Export: