LTLaisvė seniai pripažinta kaip viena iš reikšmingiausių individualių ir socialinių žmonijos vertybių, o kartu ir sudėtingiausių mokslo kategorijų, kurios esmę iki šiol bando suvokti įvairių mokslo sričių atstovai. Šios problemos tyrimas pasižymi didele požiūrių bei interpretacijų įvairove. Sąvoka aktuali, vartojama labai plačiai ir ekstrapoliuojama daugeliui gyvenimo situacijų, procesų. Laikui bėgant, joje pabrėžiamos naujos prasmės, reikšmingos laisvės supratimui, suteikiamos kitos prasmės anksčiau egzistavusiems požiūriams. Edukacinių, metodologinių tyrimų tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje šioje srityje nėra gausu. Išskyrus kai kurias teorijas, besiremiančias konkrečiais filosofijos ir psichologijos mokslais (filosofine antropologija, egzistencializmu, pragmatizmu, froidizmu ir kt.), visos jos labiau orientuotos į praktiką ir siekia nustatyti privalumus, trūkumus, taip pat rūpinasi laisvės įdiegimo į ugdymo procesą galimybėmis, tačiau nepakankamai gilinasi į daugiaprasmę, mokslinę laisvės sąvokos prasmę. [Iš straipsnio, p. 78]Reikšminiai žodžiai: Laisvės; Vaikų laisvalaikis; Laisvės fenomenas; Freedoms; Children's leisure; Phenomenon of freedom.