LTUgdymo sistemologija (angl. systemology of education; rus. систелюлогия образования) - bendrosios sistemologijos sritis. Kita vertus, ugdymo sistemologija pagrįstai galima laikyti šiuolaikinės edukologijos struktūrine dalimi. Tokiai pozicijai pagrįsti egzistuoja daugybė įvairiausių argumentų. Pavyzdžiui, per pastarąjį dešimtmetį itin sparčiai kilo edukacinė (pedagoginė) terminologija. Ugdymo mokslas kaip niekada tapo labai įvairus: edukacinėje mokslinėje literatūroje atsirado tokios šakos kaip bendradarbiavimo pedagogika, neprievartos pedagogika, engiamųjų pedagogika, taikos pedagogika, sėkmės pedagogika, karjeros pedagogika, teatro pedagogika ir daugelis kitų, jau nekalbant apie edukologiją. Pasirodė darbų, skirtų kosminei pedagogikai. Nėra tikslo neigti šių šakų egzistavimą, kita vertus, klausimas kyla apskritai apie edukologijos mokslinę sistemą. Akivaizdu, kad edukologijos raida charakterizuojama dviem priešingomis tendencijomis - diferenciacijos ir integracijos. Tokioje gausybėje srovių, šakų, krypčių ir pan. ne tik lengva pasiklysti, bet dar lengviau galima prarasti gebėjimą identifikuoti tarpusavio ryšius, apibrėžti kiekvienos iš jų vietą bendrame ugdymo mokslo kamiene. [Iš straipsnio, p. 24]Reikšminiai žodžiai: Ugdymo sistemologija; Ugdymo sistemologijos samprata; Ugdymo sistemologijos raida; Ugdymo sistemologijos struktūra; Educational systemology; Concept of educational systemology; Development of educational systemology; Structure of educational systemology.