LTTikslas – nustatyti subjektyviai suvokiamo etiško vadovavimo stiliaus ir pedagogų profesinio perdegimo sąsają. Tyrimo medžiaga ir metodai. Tyrime dalyvavo 123 pedagogai (111 moterų ir 12 vyrų), dirbantys įvairiose Lietuvos mokyklose. Profesiniam perdegimui vertinti naudoti du Kopenhagos profesinio perdegimo klausimyno komponentai: asmeninio ir su darbu susijusio perdegimo [1]. Subjektyviai suvokiamas etiškas vadovavimo stilius vertintas pagal etiško vadovavimo stiliaus klausimyną [2]. Rezultatai ir išvados. Nustatyta, jog jaunesniems pedagogams labiau nei vyresniems jų kolegoms būdingas stipriau išreikštas bendras profesinis perdegimas, taip pat asmeninis perdegimas. Vyresni darbuotojai vadovo etiškumą vertina aukštesniais balais nei jaunesni pedagogai. Subjektyviai suvokiamas etiškas vadovavimo stilius siejasi su mažesniu bendru mokytojų profesiniu perdegimu ir su darbu susijusiu perdegimu. Asmeninio pedagogų perdegimo ir etiško vadovavimo stiliaus sąsajų nenustatyta. Apibendrinant pedagogų profesinio perdegimo ir subjektyviai suvokiamo etiško vadovavimo stiliaus ryšius galima daryti išvadą, jog pavaldinių požiūriu etiškas vadovas gali prisidėti tik prie darbo sąlygoto darbuotojų perdegimo mažėjimo. Siekiant, kad pedagogai rečiau patirtų asmeninį perdegimą, reikia ieškoti kitų prevencinių ir intervencinių priemonių. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Profesinis perdegimas; Subjektyviai suvokiamas etiškas vadovavimo stilius; Pedagogai; Occupational burnout; Perceived ethical leadership style; Teachers.
ENAim. To investigate the relationship between the perceived ethical leadership style and occupational burnout of the teachers. Methods. The study involved 123 teachers (12 men and 111 women) working in different Lithuanian schools. Occupational burnout was measured using the components of personal and work-related burnout of Copenhagen Burnout Inventory [1]. The perceived ethical leadership style was assessed with the help of Ethical Leadership Questionnaire [2]. Results and conclusion. It was revealed that the levels of general occupational burnout, as well as personal burnout, are higher among the younger teachers, than among the older teachers. Older employees perceive their managers as being more ethical than the younger ones. It was further obtained that the perceived ethical leadership style is related to the decreased levels of general occupational burnout, as well as work-related burnout. The relationship between the perceived ethical leadership and personal burnout of the teachers was insignificant. Overall, as the results show, ethical leadership style is capable to reduce only the type of burnout that is related to work. Other tools are needed in order to reduce personal burnout of the teachers. [From the publication]