LTPristatoma detali analizė, skirta dorinio ugdymo realybės ir šios srities teorijos aktualijų tyrimui. Analizuojama suaktualėjusi problema – kitose šalyse taikomų visa apimančių lytinio švietimo („Comprehensive Sex Education”) programų vertinimas. Remiantis kritine analize skelbiamos kitos moralinės ir pedagoginės įžvalgos jaunimo lytinio švietimo kontekste. Teigiama, kad šioje srityje reikalinga didesnė socialinė kontrolė iš vyriausybinių ir nevyriausybinių organizacijų pusės, būtinas kitokių, į skaistumą ir aukštą dorą orientuotų lytinio švietimo programų įvedimas Lietuvos mokyklose. Problema pateikiama ir analizuojama socialiniame ekonominiame, platesniame negu Lietuvos mastas, kontekste, nes tokie reiškiniai turi tendenciją plisti kaip sociotektotinės bangos, ir jų neutralizavimas, panašiai kaip terorizmo ar narkotikų įveikimas, įgauna globalų pobūdį. Kas auklėjimo srityje aktualu Lietuvai, aktualu ir daugeliui Europos bei kitų žemynų valstybių. [Iš leidinio]
ENThis essay introduces a short analysis of the actuality that is designed to the research of reality of the virtuous education. The main goal of this essay is to accomplish the detail analysis of Sex Education programs in the context of destructive social phenomenons in society and Christian morality and to give a main guidance to the policy of Lithuanian education in the area of sex education. The main conclusion of this essay is accept a challenge given to the scholars of Lithuania: to found a new and original grounded on the personalistical, ethical values and theological virtues, sex education programs. In this process, it could be adopted some elements from the “Pro-chastity” or “Pro-abstinence” sex education programs. The main principle of passing on sexual information should be in the context of mutual love between man and woman in family and the instructions in this field must always be positive, prudent, clear and delicate. [From the publication]