LTStraipsnyje aptariami Jėzaus Kristaus žodžiai: „jei kas tave užgautų per dešinį skruostą, atsuk jam ir kitą“ (Mt 5, 39), „kas atima iš tavęs apsiaustą, negink ir marškinių“ (Lk 6, 29), „jei kas verstų tave nueiti mylią, nueik su juo dvi“ (Mt 5, 41). Analizuojant radikalų Jėzaus kvietimą atleisti, atsiskleidžia, kad atlaidumas nėra nei beribė tolerancija, nei pritarimas blogiui. Atleidimo veiksmas yra skiriamas žmogui, o ne pačiam blogam aktui. Tad viena iš netiksliai interpretuojamų Šventojo Rašto vietų apie ryšį su kitu žmogumi, apie kito žmogaus geranorišką priėmimą, apie atleidimą bei gailestingumą ir yra ši analizuojama vieta. Šie žodžiai dažniausiai interpretuojami neatsižvelgiant į jų pasakymo aplinkybes, suprantami kaip vien žmogaus nuolankaus ir romaus elgesio skatinimas. Išties aptariamais žodžiais Jėzus moko atleisti kūrybiškai, būti aktyviems, pateikia gaires išradingam elgesiui, kuriuo būtų kuriami pozityvūs tarpasmeniniai ir tarptautiniai santykiai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mt 5, 38–41; Lk 6, 27–31; Jėzus; Atlaidumas; Kūrybiškumas; Tarpasmeniniai santykiai; Mt 5: 38-41; Lk 6: 27-31; Jesus; Forgiveness; Creativity; Interpersonal relationships.
ENThe article discusses the words of Jesus Christ: “If anyone slaps you on the right cheek, turn to them the other cheek also” (Mt 5:39), “If someone takes your coat, do not withhold your shirt from them” (Lk 6:29), “If anyone forces you to go one mile, go with them two miles” (Mt 5:41). Analysis of Jesus radical call to forgive reveals that forgiveness is neither unlimited tolerance nor approval of evil. The act of forgiveness is directed towards the person and not the bad deed. Therefore, the analysed part of the scripture in this article is one of the frequently misinterpreted quotes about the connection to other people, about benevolent acceptance of others, about forgiveness and mercy. These quotes are commonly interpreted outside the circumstances when they were used and understood as promotion of humble and meek behaviour only. Indeed, Jesus said these words to teach to forgive creatively and to be active. He also provided guidelines for creative behaviour to build positive interpersonal and international relationships. [From the publication]