Ugdymo tyrimų raidos tendencijos: istoriniai aspektai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ugdymo tyrimų raidos tendencijos: istoriniai aspektai
Alternative Title:
Developmental tendency in educational research
In the Journal:
Acta paedagogica Vilnensia. 2005, t. 14, p. 76-82
Summary / Abstract:

LTŠiandienei bendrajai mokslo politikai vis dar turi įtakos XX a. Vakarų akademinėje visuomenėje vyravusi scientistinė ideologija. Atkreipiamas dėmesys į šiandienę mokslo politiką, kuri nėra vienareikšmė gamtos ir socialinių mokslų, kurių sričiai priklauso ir edukologija, atžvilgiu. Tokia nuostata, be abejo, yra susijusi su ugdymo mokslo vystymosi galimybėmis Lietuvoje. Straipsnyje atskleidžiamos ugdymo tyrimų raidos tendencijos, problema išryškinama ugdymo mokslinių tyrimų paradigmų atsiradimo, formavimosi ir plėtotės istorijos kontekstu. Siekiant paneigti edukologijai primetamus kaltinimus, straipsnyje pristatomi bendrieji moksliškumo kriterijai, kriterijų taikymo galimybės bei ypatumai ugdymo moksle. Išryškinamas bei pažeidžiamas daugiausiai diskusijų keliantis kriterijus – specifiniai ugdymo tikrovės tyrimo metodai, jų taikymo ypatumai. Tokiu būdu patvirtinama, jog edukologija, iš esmės patyrusi tam tikrų kokybinių lūžių, yra visavertė akademinė disciplina šalia tiksliųjų mokslų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ugdymas; Tyrimai; Tendencijos.

ENDetermining the present status and perspective of science it is important to take into consideration its evolution. The article reveals the developmental tendencies of educational science and the problem is highlighted within the frame of origin, formation and historic development of scientific research paradigms. The attention is paid to the present general policy of science, which is directly connected with development possibilities of science of education in Lithuania. In order to show the roots of this problem, this article maintains the influence of a classical paradigm of research. In order to deny the forced incriminations to the science of education, the general criteria of scientific character are presented in this present article. The following truth is justified that the science of education, having its independent subject of investigation, its own object and particular scientific method functions in its full capacity and executes all functions meeting the science. [From the publication]

ISSN:
1392-5016; 1648-665X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/9097
Updated:
2018-12-17 11:40:27
Metrics:
Views: 25    Downloads: 6
Export: