Being a higher education teacher: living in the professional space and creating the professional body

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Being a higher education teacher: living in the professional space and creating the professional body
Alternative Title:
Būti dėstytoju aukštajame moksle: gyvenimas profesinėje erdvėje ir profesinio kūno kūrimas
In the Journal:
Pedagogika. 2020, 139, 3, p. 35-51
Summary / Abstract:

LTAukštajame moksle dirbantys dėstytojai naudojasi savo nuostatomis, lūkesčiais, patirtimi, kompetencijomis, suvokimais, kurie daro įtaką jų dėstymui ir studentų mokymuisi. Tyrimas atsako į konkretų tyrimo klausimą: „Ką reiškia aukštajame moksle dirbančiam dėstytojui patirti profesinę erdvę ir profesinį kūną?“. Tyrime buvo naudojamas kokybinis fenomenologinės hermeneutikos dizainas. Tikslinė atranka buvo vykdoma imant pusiau struktūruotus interviu iš aštuonių aukštajame moksle dirbančių dėstytojų. Tyrimas atskleidė, kad profesinė erdvė išgyvenama per specifinius ryšius su profesine veikla, akademine aplinka, moksline disciplina, studentais ir informacinėmis bei ryšių technologijomis. O profesinio kūno kūrimas yra patiriamas per autentišką sąveiką su akademija, kolegomis, studentais, kuriant mokslinę discipliną, tobulinant, formuojant žinių ir žinojimo visumą, kuri niekada nėra status quo. Išvadose teigiama, kad aukštojo mokslo įstaiga yra aukštajame moksle dirbančio dėstytojo profesinės erdvės šaltinis, o gyvenama profesinė erdvė yra įkūnijama erdvė, kurioje dėstytojo patirtis įgyja akademinę profesinę formą. Gyvenamas profesinis kūnas yra gyvas dėstytojo profesinės patirties centras ir tai nėra fizinis vienetas, bet jį dėstytojas sukuria per sąveikas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Būtis; Aukštoji mokykla; Aukštojo mokslo dėstytojas; Sąveika (-os); Fenomenologija; Profesinė erdvė; Profesinė savastis; Studentai; Being; Higher education; Higher education teacher; Interaction(s); Phenomenology; Professional space; Professional self; Students.

ENPhenomenological research relies on the position that teaching in higher education should not be considered a duty that just needs to be carried out by the higher education teacher. It is a crucial part of academia, and it is essential that the higher education teacher portrays it as such. The research examined the patterns of the higher education teacher’s experiences that are meaningful with regard to the professional body and professional space within higher education. [From the publication]

DOI:
10.15823/p.2020.139.2
ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Teacher training and support during pandemic Covid-19: the case of General Jonas Žemaitis military academy of Lithuania / Rolanda Kazlauskaitė-Markelienė, Vidmantė Giedraitytė. EDULEARN21: 13th international conference on education and new learning technologies. Valencia: IATED Academy, 2021. P. 4142-4146.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/90830
Updated:
2021-01-16 23:05:44
Metrics:
Views: 16    Downloads: 3
Export: