The Relationships of problem-solving, anger expression and control, self-reflection and Insight of prospective and in-service teachers

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Relationships of problem-solving, anger expression and control, self-reflection and Insight of prospective and in-service teachers
Alternative Title:
Būsimųjų ir dirbančių pedagogų problemų sprendimo, pykčio ekspresijos ir kontrolės, savirefleksijos ir įžvalgos sąsajos
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2020, 139, 3, p. 88-110
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pristatomas būsimųjų ir dirbančių pedagogų problemų sprendimo, pykčio ekspresijos ir kontrolės, savirefleksijos ir įžvalgos raiškos ir sąsajų tyrimas. Nors pedagogų problemų sprendimo gebėjimų raiškos, neigiamų emocijų ir profesinės veiklos savirefleksijos atskiri aspektai yra tirti, tačiau jų sąsajos tyrinėtos itin mažai. Tyrimo tikslas – ištirti dirbančių ir būsimųjų mokytojų problemų sprendimo, pykčio ekspresijos ir kontrolės, savirefleksijos ir įžvalgos sąsajas. Tyrimo metodikos: problemų sprendimas (Pacini ir Epstein, 1999); pykčio ekspresija ir kontrolė (Spielberger ir kt., 1999), savirefleksijos ir įžvalgos skalė (Grant ir kt., 2002). Tiriamieji: 160 būsimųjų pedagogų (aukštųjų mokyklų studentai) ir dirbantys pedagogai (įvairių mokyklų). Tyrimo rezultatai ir išvados. Visų trijų metodikų Cronbach alfa svyruoja nuo 0,70 iki 0,88, jų vidinį nuoseklumą galima laikyti pakankamu. Nustatyti teigiami ryšiai sprendžiant problemas tarp pedagogų racionalumo, savirefleksijos ir pykčio kontrolės, taip pat tarp pykčio ekspresijos ir emocionalumo. Atlikus regresinę analizę, nustatyta, kad pedagogų racionalumas sprendžiant problemas, savirefleksijos poreikis bei įžvalga turi įtaką tiek išorinei, tiek vidinei pykčio kontrolei. Problemų sprendimas, pykčio valdymas ir savirefleksija galimai yra reikšmingi pedagogo profesinei raidai ir psichinei sveikatai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Pedagogai; Problemų sprendimas; Pykčio ekspresija ir kontrolė; Savirefleksija; Įžvalga; Teachers; Problem-solving; Anger expression and control; Self-reflection.

ENThe article presents the research on relations of problem-solving, anger, self-reflection of prospective and in-service teachers. The research within the sample of Lithuanian teachers disclosed positive correlations between their rationality in problem-solving, self-reflection, and anger control as well as between anger expression and emotionality in problem-solving. The regression analysis allowed stating that emotionality, rationality, need for self-reflection, and insight can help to forecast the expression of anger index. [From the publication]

DOI:
10.15823/p.2020.139.5
ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/90829
Updated:
2021-01-16 22:40:14
Metrics:
Views: 36    Downloads: 5
Export: