LTStudijoje nagrinėjami kabutėse rašomi pavadinimai, kuriems pavadinti dabar dažniausiai taikomas terminas simboliniai pavadinimai. Siekiama išnagrinėti tiek simbolinių pavadinimų sampratą, ryškėjančią iš termino vartojimo polinkių, apibrėžčių formulavimo, gramatikose ir kituose darbuose numatomos simbolinių pavadinimų grupės sudėties, tiek ir dabartinius tų pavadinimų rašymo polinkius, tiksliau – polinkį pavadinimą skirti ar neskirti kabutėmis. Pagrindinis straipsnio tikslas – nustatyti, kaip rašymo polinkiai yra susiję su numatoma simbolinio pavadinimo samprata. Siekiant nustatyti tokį sąryšį, atskleidžiami tiek rašymo polinkių, tiek sampratos problemiškieji aspektai, išryškinamos tipiškos ir netipiškos simbolinių pavadinimų grupės, taip pat sunkumai, kylantys prie simbolinių pavadinimų grupės priskiriant tiek įmonių, tiek leidinių pavadinimus. Rašymo polinkių analizė grindžiama simbolinių pavadinimų vartojimu naujienų portalų tekstuose. [lvb.lt]Reikšminiai žodžiai: Simboliniai pavadinimai; Simbolinių pavadinimų samprata; Apibrėžtys; Symbolic names; Conception of symbolic names; Definitions.
ENThe study analyses the names used in inverted commas which can be specified now in the most often cases with the term symbolic names. It seeks to analyse both the conception of symbolic names which becomes obvious due to intentions of using the term, formulation of the definitions, group composition of the symbolic names defined in grammar and other works, and the current usage intentions of these names, to be more specific – the intention to use a name in the inverted commas or not. The main purpose of the article is to determine the way the usage intentions are related with the expected symbolic name conception. In order to determine such a relation, the problematic aspects of both the usage intentions and conception are exposed, typical and non-typical symbolic name groups are highlighted, as well as difficulties which are faced once both the names of companies and publications are assigned to a symbolic name group. The usage intention analysis is based on a symbolic name usage in media portal content. [From the publication]