LTKūrėjo asmenybė atskleista per emocionalias refleksijas ir autentiškus žmonių prisiminimus, o natūroje ir fotografijose išlikęs paveldas ištyrinėtas moksliniais metodais: nuveiktas kruopštus, didelės apimties darbas, analizuoti gausūs šaltiniai, atlikta jų lyginamoji analizė ir susisteminimas, pateikta vertinga, išliekamąją vertę turinti faktinė bei ikonografinė medžiaga, įgalinanti suvokti V. Svirskio kūrybos raidą ir apimtis, pamatyti visuminį vaizdą. Vaizdinės medžiagos gausa ir tinkamas jos pateikimas net žmonėms, savomis akimis nemačiusiems nė vieno V. Svirskio kūrinio, leidžia pakankamai visavertiškai įsivaizduoti ir pajausti kūrinių originalumą, jų formų architektoniškumą, plastikos išraiškingumą. [lndm.lt]Reikšminiai žodžiai: Vincas Svirskis; Medžio drožėjai; Tautodailė; Medžio skulptūros; Vincas Svirskis; Wood carvers; Folk art; Wooden sculptures.
ENIn 2019, the Lithuanian Art Museum published an album of works by Vincas Svirskis (1835-1916), the most famous Lithuanian self-taught sculptor, cross-maker and dievdirbys, with introductory articles discussing his life and creation and detailed factual annexes (compiler of the book - Margarita Matulytė). The creative legacy of V. Svirskis includes crosses, shrines, chamber sculptures for churches (index lists 198 works). In the interwar photographs of Adomas Varnas and Balys Buračas, V. Svirskis' works are recorded in their authentic environment: homesteads, cemeteries, near highways, in current photographs - works kept in the collections of Lithuanian museums and private persons. The book's scientific annexes contain a collection of identified works by V. Svirskis, a topography of his works and a list of preserved works. Careful, large-scale work has been done, numerous sources have been analysed and systematised, and valuable factual and iconographic material of lasting value has been published. [Būdas. 2020, nr. 3, p. 95]