LTDailininkės Onos Römerienės vardą Latvijos visuomenė ilgus metus buvo pamiršusi, nors jos gyvenimas XX a. 3-4 deš. buvo glaudžiai susijęs su Rėzekne ir netoli jos esančiu Janapolės dvaru, o parodinė veikla siekė toli už Latvijos sienų Europos kryptimi. Tokia vietinės visuomenės atminties spraga aiškintina tuo, kad dvarininkų Römerių šeima, prasidėjus Antrajam pasauliniam karui, tapo pabėgėliais, ir tuo, kad didžioji Rėzeknės lenkų bendruomenės dalis, kurioje Römeriai buvo savi, taip pat pasitraukė iš šalies arba patyrė represijas. 1990 m. atkūrus Latvijos valstybingumą, žmonių, kurie pažinojo šią labai inteligentišką ir garsią lenkų dvarininkų šeimą, beveik nebuvo likę, todėl vietinės bendruomenės atsiminimai apie Janapolės Römerius yra fragmentiški ir neatspindi jų kultūrinio ir istorinio indėlio. [Iš straipsnio, p. 58]Reikšminiai žodžiai: Dailininkės; Ona Romerienė; Tapyba; Kūryba; Kūriniai; Akvarelė; Janapolė; Latgala; Latgalos kultūros ir istorijos muziejus; Latvija (Latvia); Artists; Anna Römer; Painting; Creation; Watercolor; Janapol; Latgale; Latgale Culture and History Museum; Latvia.
ENThe name of the artist Anna Römer has been 'forgotten' by the Latvian society for many years, despite the fact that her life in the 3rd-4th decade of the 20th century was closely related to Rēzekne and near by Janapol manor, and the exhibition activities were held far beyond the Latvian borders towards Europe. This gap in the memory of the local community can be explained by this that the landlords Römers became refugees at the beginning of World War II, and that the majority of Rēzekne Polish community in which the Römers were appreciated also retreated or suffered repression. After the restoration of the statehood of Latvia in 1990, there were only few people, who knew this very intelligent and famous family of Polish landowners, so the memories of the local community about the Römers from Janapol are fragmentary and do not reflect their cultural and historical contribution. [Extract, p. 74]