LTPirmojoje dalyje straipsnių autoriai nagrinėja visuotinės istorijos turinio kaitą vidurinėje mokykloje, temų aktualumą, kitų valstybių patirtį šioje srityje. Išskirtinis dėmesys skiriamas vadovėlių analizei: autoriai diskutuoja, kaip mokykliniuose vadovėliuose atskleista pasaulio ir Lietuvos istorinių procesų sąveika; svarsto Lietuvos ir visuotinės istorijos tekstų pro-porcijų integruotuose vadovėliuose klausimą; analizuoja sąveikos su kitais mokomaisiais dalykais galimybes; aptaria kai kurių temų tikslingumą. Antrojoje dalyje pateikiami pranešimų tekstai, kuriuose universitetų pedagogai ir mokytojai dalijasi savo darbo patirtimi. Dalis straipsnių skirta visuotinės istorijos mokymo didaktinėms naujovėms aptarti: supažindinama su kritinio mąstymo ugdymo ir projektinio mokymo metodų taikymu per visuotinės istorijos pamokas; su duomenų bazių ir interneto, kaip pa-saulio istorijos pažinimo priemonės šiuolaikinėje mokykloje, panaudojimo galimybėmis. Autoriai pabrėžia mokymo žemesnėse ir aukštesnėse klasėse tęstinumo reikšmę, aptaria darbo su šaltiniais naujoves, interaktyvaus mokymo sistemos sukūrimo technologines galimybes. Remdamiesi darbo mokykloje patirtimi nagrinėja aktualiausias šiuolaikinio pasaulio is-torijos temas: demokratijos, tolerancijos, terorizmo. straipsniuose it pranešimuose išsakytas mintys, suformuluotas išvadas. [Iš Pratarmės]Reikšminiai žodžiai: Istorijos mokymas; Lietuvos švietimas; Istorijos vadovėliai; Teaching history; Lithuanian education; Historical elementary books.