Vilnius City Opera kultūrinės vertės žymės

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vilnius City Opera kultūrinės vertės žymės
Alternative Title:
Cultural value of Vilnius City Opera
In the Journal:
Teatrologiniai eskizai. 2020, 6, p. 5-31
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje tiriama Vilnius City Opera viešoji raiška elektroninėje erdvėje, siekiant užčiuopti ir įvardinti teatro kultūrinės vertės žymes. Tyrimo pagrindas – komunikacijos reiškinys, manant, jog tai šiandienos pasaulyje yra labai reikšmingas sociokultūros instrumentas, darantis įtaką mezgant ir palaikant santykius, siekiant atitikti ir patenkinti poreikius, taip pat ir siūlant naujas alternatyvas, – taip sukuriama palanki, artima, angažuotų individų bendruomenė. Straipsnyje dėmesys koncentruojamas į tikslinį bendravimą su visuomene – viešuosius ryšius, vienas iš jų pagrindinių veiklos būdų – reklama, aktualizuojant raišką elektroninėje erdvėje, socialiniame tinkle Facebook. Įvardijamos esminės komunikavimo virtualioje realybėje ypatybės, svarbiausios iš jų – unikalaus autorinio turinio medžiagos nuolatinė pateiktis, asmeninis tarpusavio ryšys su vartotoju, panaudojant išskirtinę interneto savybę – interaktyvumą. Straipsnyje į tai žvelgiama iš filosofinės, sociokultūrinės perspektyvos. Propagandos koncepto aptartis įgalina nusakyti idėjų sklaidos ir įtakos atskirų individų ir bendrajai visuomenės nuomonei, manipuliavimo įsitikinimais ypatybes, kaip kitos, naujos, papildomos tapatybės kūrimo mechanizmą. Vilnius City Opera raiškos elektroninėje erdvėje tyrimas leidžia argumentuotai teigti, jog teatras, išaugęs iš 2006 m. susibūrusios bohemiečių trupės, tikslingai ir efektyviai panaudoja daugialypes medijų priemones bohemiečių trupės ideologijos manifestacijai, aktyvia raiška socialiniame tinkle Facebook Vilnius City Opera buria gerbėjų, operos meno mylėtojų bendruomenę, kurios vieni iš svarbiausių narių – jaunoji karta.Provokatyvi Vilnius City Opera reklama nėra savitikslė, ji pagrįsta bohemiečių kūrybos idėjomis, atliepia pasirinktą operos meno estetikos kalbą, kuria siekiama atkreipti dėmesį ir pritraukti kuo platesnį ir įvairesnį žmonių ratą, skleidžiant operos kaip išskirtinio meninio išgyvenimo suvokties žinią. Vilnius City Opera kūryba yra bohemiečių trupės ideologinės misijos išpildymas – ugdymas visuomenės, ją supažindinant su pasauliniais operos meno kūriniais, kurie dar neįprasminti ar tik vos pristatyti Lietuvos muzikinio teatro scenoje. Tai atliekama auginant jaunąją operos meno kūrėjų kartą, suteikiant jai kūrybinę laboratoriją, kurioje susitinka nauji ir jau pripažinti talentai. Visa tai Vilnius City Opera transliuoja įvairialype viešąja raiška, bylodamas savo idėjinį turinį virtualiu atspindžiu, kuris yra tapęs kultūrine ikona, įprasminta bohemiečių trupės legendos, kaip atpažįstamo ir plėtojamo naratyvo, įmagnetinančio sociokultūrinį diskursą. Vilnius City Opera viešoji raiška suvoktina kaip įvairialypė operos meno propaganda, pagrįsta visuomenės menine, kultūrine edukacija, Vilnius City Opera ir kartu Vilniaus miesto, Lietuvos vardo manifestacija, transliuojant kūrybinę operos meno galią, steigiančią išskirtines kultūros vertes kaip šalies ypatybines žymes operos meno ir apskritai visa apimančiame pasauliniame kultūros kontekste. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Vilnius City Opera; „Bohemiečių“ trupė; Operos menas; Komunikacija; Viešoji raiška; Reklama; Propaganda; Vilnius City Opera; Bohemian troupe; Opera art; Communication; Advertising; Propaganda.

ENThis article explores the public showcasing of Vilnius City Opera in cyberspace in order to experience demonstrate the cultural value of theatre. This communication phenomenon, the Internet, is chosen as the basis of the study, as it is considered a very important socio-cultural instrument in today’s world, influencing, building and maintaining relationships to meet needs, and offering new alternatives, thus creating a community of close, committed individuals. The article focuses on targeted communication with the public – public relations. Some of the chief means of achieving this includes – advertising, actualizing expression in electronic space, and social media – for example Facebook. The essential features of virtual reality communication are identified, the most important of which are the consistent presentation of the unique content of the author and the personal interaction with the user by utilizing the unique feature of the Internet – interaction. The article considers this from a philosophical, socio-cultural perspective. Interrogation of the concept of propaganda makes it possible to define the characteristics of the dissemination of ideas, their influence on the views of individuals as well as the public, and on the manipulation of beliefs as a mechanism for creating a new, additional identity. The study of Vilnius City Opera’s voice in cyberspace, argues that theatre purposefully and effectively uses multiple media for goals of bohemian troupe ideology. Through active expression on Facebook, Vilnius City Opera brings together a community of fans and opera art lovers, in which the younger generation is one of the most important members. Provocative advertising of Vilnius City Opera is not self-purpose.It is based on Bohemian creative ideas, responding to the language of the aesthetics of opera art that seeks to attract the widest possible range of people, spreading the message of opera as an exceptional perception of artistic survival. The work of Vilnius City Opera is the fulfilment of the ideological mission of the Bohemian troupe – the education of society by introducing it to global opera works, which are not yet meaningful or barely presented on the stage of Lithuanian musical theatre. This is achieved by raising a young generation of opera artists, for which a creative laboratory is provided where both new and recognized talents meet. Vilnius City Opera transmits all of this through a variety of public expressions, conveying its own conceptual content as a virtual reflection that has become a cultural icon, embodied in the legend of the Bohemian troupe as a recognizable and evolving narrative that entices socio-cultural discourse. Therefore, the public expression of Vilnius City Opera is to be understood as a diverse propaganda of opera art based on the necessity for artistic and cultural education of the public. Vilnius City Opera and, at the same time, a manifestation of the name of Vilnius City, Lithuania, transmit the creative power of opera art, establishing outstanding cultural values as features of the country in the context of opera art and the global cultural context in general. [From the publication]

DOI:
10.7220/2345-0231.6.1
ISSN:
1822-6612; 2345-0231
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/90482
Updated:
2023-04-12 18:27:47
Metrics:
Views: 47    Downloads: 6
Export: