LTPagrindinis šio antrojo klasikinio daoizmo filosofijai skirto straipsnio tyrinėjimo objektas yra prado energijos (qì 氣) sampratos interpretacija dviejuose pamatiniuose klasikinio daoizmo tekstuose „Guanzi“ ir „Geltonojo imperatoriaus vidinis kanonas“, kurie priskiriami ankstyvajam klasikiniam kinų filosofinės minties raidos laikotarpiui. Skirtingai nei „Laozi“ ir „Zhuangzi“ tekstai, kuriuose bendriausiu pavidalu tarsi brėžiama prado energijos teorija, kituose tekstuose – „Guanzi“ ir „Geltonojo imperatoriaus vidinis kanonas“ – jau susiduriame su kitokiomis savitomis šio koncepto interpretacijomis. Remdamasis šiuose tekstuose išplėtotomis prado energijos teorijomis, autorius parodo šios kategorijos prasmių lauko plėtimąsi ir jo augančią svarbą klasikinio daoizmo filosofinių kategorijų sistemoje. Straipsnyje atskleidžiami „Guanzi“ ir „Geltonojo imperatoriaus vidinio kanono“ tektuose išryškėjantys specifiniai prado energijos aiškinimo bruožai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kinų mąstymo tradicija; Daoizmas; Klasikinio daoizmo filosofija; Qi; Prado energijos samprata; Chinese thinking tradition; Daoism; Classical daoist philosophy; Qi; Primordial energy.
ENMain research subject of this article is the interpretation of the primordial energy (qì 氣) concept in two fundamental classical daoist texts of "Guanzi" and "Yellow Emperror’s Inner Canon", which were written during the early classical period of Chinese philosophical thought. Unlike the texts of "Laozi" and "Zhuangzi", where the idea of primordial energy has been given as a general outline or a blueprint, the texts of "Guanzi" and "Yellow Emperror’s Inner Canon" elaborate a more detailed version of primordial energy concept. Using the primordial energy ideas expounded in these texts, the author analyzes the expansion of meaning of this concept and its growing importance in the daoist philosophical thought. Through this analysis the author reveals particular features of the primordial energy interpretation in texts of "Guanzi" and "Yellow Emperor’s Inner Canon". [From the publication]