LTŠiuolaikiniam universitetui tiek Lietuvos valstybės, tiek tarptautiniuose dokumentuose keliami aukšti reikalavimai, kurie dažnu atveju įvertinami atskirų universitetų skelbiamose misijose. Aukštasis mokslas yra viena esminių valstybės raidos sąlygų. Doktorantūra – trečioji Lietuvos Respublikos aukštojo mokslo studijų pakopa. Tiek Lietuvoje, tiek ir daugelyje Europos valstybių diskutuojama apie doktorantūros studijų svarbą bei kokybę. Šių studijų reikalavimai kinta, prisitaikant prie besikeičiančios situacijos tiek Lietuvoje, tiek ir Europoje. Doktorantūros programos tobulinimui ir mokslininkų rengimui šiuo metu skiriamas didelis dėmesys. Kalbama apie aukštos kvalifikacijos specialistus, kurie pagal Europos Kvalifikacijų Sąrangą (EKS) būtų pasiekę 8 lygio kvalifikaciją gebėtų sudėtingose ir nenuspėjamose situacijose rasti tinkamus sprendimo būdus. Siekiant parengti aukštą kvalifikacijos specialistą būtina ne tik apibrėžti, ką jis turi gebėti ir nurodyti kaip rengiamas mokslinis tiriamasis darbas. Būtina numatyti tobulinimo galimybes bei projektuojant studijų turinį atsižvelgti į doktorantūroje studijuojančiojo poreikius. Lietuvoje jau yra sudarytas „Edukologijos daktaro kvalifikacijų aprašas“. Šiame straipsnyje pristatomas tyrimas, kuriame nagrinėjamos Lietuvos edukologijos doktorantų kompetencijos planuoti ir atlikti tyrimus. Taip pat pateikiama paskutiniojo dešimtmečio edukologijos mokslų daktaro disertacijų analizė metodų panaudojimo aspektu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Doktorantūros studijos; Kvalifikacija; Kompetencija; Tyrimo metodai; Dissertation of a doctor in education; Competencies; Research; Research methods.
ENContemporary universities have to meet high requirements put forward in the Lithuanian state and international documents, these requirements in many cases are reflected in the missions of universities. Higher education is one essential pre-condition for the development of the state. The article presents a study into the research area and research methods used in doctoral student dissertations in education, defended during the recent decade. Out of all 206 defended doctoral dissertations in education, 90 dissertations were selected on the basis s of quota selection principle. While writing and defending dissertations, doctoral students should present the performed work and account for it according to the general regulations common for all. Therefore, doctoral students use sufficiency diverse methods of scientific research. Beside scientific literature, such methods as questionnaire survey, document analysis, experiment, interview, testing are used. Quantitative research methods are used more often than qualitative. Out of 90 analysed dissertations, various statistical data processing methods were applied in 81 dissertations. Descriptive statistics is the part of mathematical statistics used most frequently in dissertations. Graphs were drawn, various numeric characteristics were calculated in 81 dissertation. Doctor’s in education science qualification descriptions is a document witch describes competences of a person who completed doctoral studies and successfully defended doctoral dissertation. The presented activity areas reveal the doctor’s education science professional activity objectives which are performed researching various educational phenomena, performing different education development projects and growing personally and professionally.