LTKrikščionybė vaidino ypatingą vaidmenį kelių amžių Indijos kolonizavimo istorijoje. Krikščionybę indai stengėsi suprasti įvairiais būdais ir iš įvairių perspektyvų. Šiame straipsnyje analizuojama krikščionybės įdiegimo į kultūrą Indijoje ir krikščioniškos teologijos vedantiškos transformacijos problematika. Siekiama identifikuoti pagrindinius krikščioniškos teologijos konstravimo bandymus Indijoje siejant juos su hinduizmo teologija ir filosofija. Panaudojus aprašomąjį analitinį bei istorinį metodus bandoma pažvelgti į pirminius Indijos teologų (Brahmabadhavas Upadhyaya, Carlas Kelleris, Richardas de Smetas, Johnas G. Arapura, Bede Griffitsas, Dom Henri Le Saux ir kt.) tekstus, kuriuose juntama indiškos advaita vedantos filosofijos įtaka. Išskiriamos trys krikščioniškos teologijos kryptys: receptyvioji, reinterpretacinė ir ekskliuzyvioji. Daroma išvada, jog modernioji Vakarų ir indiškos krikščionybės pavidalų sąveika suformavo naujas teologinės recepcijos ir religinės įdiegimo į kultūrą formas. Teologinės indiškos krikščionybės transformacijos kartu liudija akivaizdų krikščionybės hinduizavimo procesą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Hinduizmas; Krikščionybė; Teologija; Inkultūracija; Kolonializmas; Hinduism; Christianity; Theology; Enculturation; Colonialism.
ENChristianity has played a significant role during the centuries of Indian colonization. Indians have tried to understand Christian thought from various different perspectives. The present paper deals with the problems of enculturation of Christianity in India and Vedantic transformation of Christian theology. Our research problem is to identify the main attempts to construct Christian theology in relation to traditional Hindu theology and philosophy. In this research an author has adopted a descriptive-analytical and historical methods executed in terms of a study of the original writings of the Indian Christian thinkers (B. Upadhyaya, C. Keller R. de Smet, J.G. Arapura, B. Griffits, Dom Henri Le Saux, and others) who constructed theology in the relation to the most infuential Indian Advaita Vedanta philosophy. Three approaches in Indian Christian theology are segregated: reception or pluralistic inclusivism, reinterpretation or inclusivism, and rejection or exclusivism. Conclusion is made that modern interactions between Western and Indian forms of Christianity have brought new forms of theological reception and religious enculturation. Theological transformation of Indian Christianity at the same time displays an evident process of hinduization of Christian thought. [From the publication]