LTApie karjeros projektavimą, kaip visą gyvenimą trunkančio mokymosi proceso įprasminimo fenomeną ir reikšmę, išsamiau pradėta diskutuoti socialinių mokslų tyrimų erdvėje mokymąsi pradėjus traktuoti kaip nuolatinę asmens tobulėjimo veiklą, kuria siekiama įgyti ar gilinti žinias, ugdyti gebėjimus, mokėjimus, lavinti įgūdžius, tokiu būdu sudarant sąlygas asmeniui geriau prisitaikyti prie globalių pokyčių, išliekant konkurencingu, ekonomiškai, socialiai ir pilietiškai integruotu. Todėl didėjantis dėmesys aukštojo mokslo institucijoms, atitinkantis šalies politinius, ekonominius ir socialinius prioritetus bei įtakojantis aukštojo mokslo institucijų strateginių veiklos tikslų atnaujinimą, siejamas su besimokančiųjų karjeros projektavimo kompetentingumo ugdymu ir plėtojimu, sudarančiu prielaidas įžvelgti mokymosi galimybes, prognozuoti darbo rinkos pokyčius ir asmeninės kaitos bei galimybių kontekste tirti, planuoti ir įgyvendinti individualius ir profesinės veiklos bei karjeros plėtros procesus. Tyrimo rezultatais siekiama įvardinti ir pagrįsti pirmosios universitetinių studijų pakopos studentų karjeros projektavimo kompetentingumo parametrus, sudarančius prielaidas studentų karjeros projektavimo kompetentingumo funkcionalumui identifikuoti, tikslingos studentų savivados skatinimui, siektinų rezultatų studijų programų rengimo procese įvardinimui bei aukštojo mokslo institucijų veiklos kokybės rodiklių pagrindimui absolventams sėkmingai integruojantis į darbo rinką, taip patvirtinant reikšmingą šių institucijų vaidmenį šalies ekonomikos augimo procese.Įvardinti parametrai skirstomi pagal dimensijas (asmeninė savivada, mokymosi ir profesinės veiklos tyrinėjimas, karjeros plėtotė), apibrėžiamas kaip karjeros projektavimo kompetentingumo ugdymo sritis, kriterijus, apibūdinančius karjeros projektavimo kompetentingumą, ir rodiklius, atspindinčius karjeros projektavimo kompetentingumo dimensijos funkcionalumą. Apibūdinti parametrai sudaro prielaidas naujų teorinių ir empirinių tyrimų iniciatyvoms parametrų verifikavimo ir koreliacijos kontekste. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Karjeros projektavimas; Karjeros projektavimo; Karjeros projektavimo kompetentingumas; Karjeros projektavimo kompetentingumo parametrai; Kompetentingumo parametrai; Mokymasis visą gyvenimą; Mokymsis visą gyvenimą; Career designing; Career designing competence; Lifelong learning paradigm; Parameters of students career designing competence.
ENCareer designing giving a sense for the phenomenon of the lifelong learning paradigm is debated comprehensively in the social research area. The notion being applied to career designing refers to the constant personal development regarding the acquirement of knowledge, skills and abilities which all determine person ’s adaptation to the global changes and sustain competitiveness, economical and social integration. Therefore the increasing interest for higher education refers to the development of students ’ career designing competence which gives the assumptions to penetrate learning opportunities and labour market shifts in order to research, plan and implement personal, work and career development processes in the context of personal transformations and existing opportunities. The interest mentioned correlates with the state political, economical and social needs and is influencing renewal of higher education institutions ’ strategic aims. Research implies to determine the parameters of students career designing competence in their first study cycle at Lithuanian universities giving assumptions for the identification of career designing competence, setting of students purposeful self-management, ensuring proper learning outcomes and supporting quality indicators of higher education institutions when graduates are successfully integrating into labour market. [From the publication]