LTStudijų dalykų dėstymo vertinimas studentų požiūriu yra procesas, kurio metu surenkami anonimiški ir bendri studentų nuomonės duomenys apie įvairius su dalyko dėstymu susijusius aspektus: dalyko turinį, dėstytojo kompetentingumą, pasiekimų vertinimą ir pan. Dažniausiai aukštosios mokyklos dėstymo kokybės vertinimą organizuoja dėl kelių pagrindinių priežasčių: siekiant surinkti diagnostinį grįžtamąjį ryšį apie dėstymo efektyvumą, suformuluoti gaires dėstymo kokybės gerinimui, suteikti duomenis administracijos atstovams sprendimams priimti, suteikti informaciją studentams, besirenkant dalykus ir/ ar dėstytojus. Studentų nuomonė apie studijų dalykų dėstymą ir įverčio pasirinkimas pildant dėstymo vertinimo klausimyną priklauso įvairių faktorių, kurie gali būti suskirstyti į tris grupes: 1) studento charakteristikų, 2) dėstytojo savybių ir kompetentingumo, 3) institucijos ir dalyko aplinkos ypatybių. Taigi, dėstytojas, kurio dėstymo kokybę vertina studentai, gali daryti įtaką tik vienam iš trijų paminėtų faktorių, nors jie visi trys yra reikšmingi, analizuojant dėstymo vertinimo duomenis. Į šiąč informaciją reikėtų atkreipti dėmesį interpretuojant apklausų duomenis ir jų pagrindu priimant sprendimus. Studentų aktyvumas, pildant popierines ir elektronines apklausos anketas, ženkliai skiriasi elektroninių apklausų nenaudai. Aukštoji mokykla, siekdama padidinti studentų įsitraukimą į dėstymo vertinimo veiklas elektroninėje erdvėje, turėtų užtikrinti, kad dėstymo kokybės vertinimo sistema atitiktų studentų lūkesčius ir poreikius, studentai apie tai išmanytų, taip pat aiškinti ir mokyti studentus atlikti vertinimą, turint omenyje šio fenomeno daugiafunkcinę prigimtį. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aukštojo mokslo institucijos; Dėstymo kokybės vertinimas studentų požiūriu; Dėstymo vertinimas; Studijų kokybė; Vertinimo veiksniai; Determinants of evaluation; Evaluation of teaching; Focus groups; Higher education; Lithuania; Quality ofstudies; Students evaluation of teaching (SET).
ENThe paper presents the purposes’ analysis of student evaluation of teaching (SET) based on three target groups (teachers, students and administrators) attitudes and their perceptions on SET, indicates the main groups of determinants that influence students’ opinion on teaching and prescription of evaluation grade when filling SET questionnaires. Discussion on the raise of rather low students ’ participation rate in SET process is based on the case analysis of one Lithuanian higher education institution ’s practice of student evaluation of teaching. The data offocus groups interviews of students provides the evidence on the items that higher education institution should to overcome in order to raise students ’ motivation to participate in SET processes. [From the publication]