LTMokant vokiečių kalbos ir organizuojant germanistikos studijas, vis dažniau pabrėžiama, jog besimokantiems būtina suteikti pakankamai žinių ir gebėjimų, atitikančių aktualius darbo rinkos poreikius. Straipsnyje keliamas klausimas, ar profesinės karjeros perspektyvos gali būti laikomos svarbiu motyvuojančiu faktoriumi mokantis vokiečių kalbos. Straipsnyje analizuojami kiekybinės apklausos duomenys, kuriuos DAAD lektorių darbo grupė surinko, apklaususi vokiečių kalbos besimokančius ir kitus asmenis Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje. Aptariant mokymosi motyvacijų, daugiausia dėmesio skiriama tokiems faktoriams kaip profesinės karjeros perspektyvos ir Vokietijos įvaizdis. Viena vertus, apklausos duomenų analizė leidžia teigti, jog, renkantis vokiečių kalbų, profesinės karjeros perspektyvos yra gana svarbus motyvas, kadangi Lietuvos darbo rinkoje vokiečių kalbos mokėjimas laikomas privalumu, be to, stipri Vokietijos ekonomika lemia teigiamų šios šalies įvaizdį. Antra vertus, apklausos dalyviai atsargiai vertina galimybes praktiškai pritaikyti vokiečių kalbos žinias būsimame darbe. Mokant vokiečių kalbos vidurinėse ir aukštosiose mokyklose, būtina atsižvelgti į šiuos prieštaringus teiginius ir akcentuoti, jog įgytos kalbos žinios svarbios ne tik kasdieniniam bendravimui, bet ir profesinei veiklai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kiekybinė apklausa; Motyvacija; Profesinė karjera; Vokietijos įvaizdis; Vokiečių kalba; German; Motivation; Professional career; Quantitative survey; The image of Germany.