LTReformacija Lietuvoje prasidėjo tuo metu, kai čia jau buvo pradėjęs plisti Renesansas. Kaip visuomeninis judėjimas, ji truko pas mus šimtmetį (nuo XVI a. vidurio iki XVII a. vidurio) ir buvo apėmusi beveik visus visuomenės sluoksnius, tik nevienodu mastu. Reformacija buvo klasių kovos forma; feodalizmo laikotarpiu toji kova vyko religine skraiste pridengta, bet iš esmės ir Lietuvoje, ir kitose Europos šalyse ji buvo opozicija susiklosčiusiems XVI a. socialiniams santykiams, kultūros raidos sąlygoms. Reiškėsi miestietiškoji, bajoriškoji ic plebėjiškoji-radikalioji reformacijos kryptis. Radikalioji kryptis Lietuvoje, buvo siauresnė nei Vidurio Europoje, nesulaukė platesnio valstiečių pritarimo, tačiau sudarė didžiausią opoziciją feodalizmui. Šioje knygelėje bandoma atskleisti radikaliosios reformacijos krypties Lietuvoje idėjas, jų raidą (nuo XVI a. vidurio iki XVII a. vidurio) ir jos priklausomybę nuo socialinės bazės kitimo. Radikaliosios reformacijos atstovų pasaulėžiūroje išryškėjo pirmieji ateistinės minties daigai. Jie buvo ilgametės idėjinės raidos rezultatas. Šios raidos pažinimas gali būti naudingas šių dienų skaitytojui - studentui, dėstytojui, ateizmo propagandistui ir kiekvienam besidominčiam istorija bei jos dėsningumais, o ypač materialistinės pasaulėžiūros formavimosi veiksniais. [Iš Pratarmės]Reikšminiai žodžiai: Antitrinitoriai; Arijonai; Arijonizmas; Lietuvos Didžioji Kunigaikštystė (LDK; Grand Duchy of Lithuania; GDL); 16 amžius; 17 amžius; Monografija; Radikalioji reformacija; Reformacija; Religinė nesantaika; Antitrinitarianists; Arianism; Arians; Confessional strife; Monography; Reformation; The Great Duchy of Lithuania; The Lithuanian XVI-XVII c. history; The Reformation.