Quality of life assessment among college students

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Quality of life assessment among college students
Alternative Title:
Koleguos studentų gyvenimo kokybės vertinimas
In the Journal:
Sveikatos ir socialinių mokslų taikomieji tyrimai: sandūra ir sąveika [Applied Research in Health and Social Sciences: Interface and Interaction]. 2011, Nr. 8(1), p. 73-80
Summary / Abstract:

LTTyrimo klausimai: kokia yra kolegijoje skirtingose studijų programose studijuojančių studentų gyvenimo kokybė, vertinant pagal gyvenimo kokybės sritis? Ar Gyvenimo Kokybės Pasaulio Sveikatos Organizacijos (GK PSO-100) klausimynas yra tinkamas kolegijos studentų gyvenimo kokybei vertinti. Tyrimo objektas-skirtingose kolegijos studijų programose studijuojančių studentų gyvenimo kokybės vertinimas. Tyrimo tikslas: nustatyti Gyvenimo Kokybės Pasaulio Sveikatos Organizacijos (GK PSO-100) klausimyno tinkamumą, vertinant Klaipėdos valstybinės kolegijos Sveikatos mokslų fakulteto studentų gyvenimo kokybę ir nustatyti gyvenimo kokybės sričių vidurkius skirtingose studijų programose. Tyrimo metodologija. Tiriamųjų kontingentą sudarė Klaipėdos valstybinėje kolegijoje. Sveikatos mokslų fakultete studijuojantys 682 studentai, 95,3 proc. iš jų moterys. Studentai buvo apklausti užsiėmimų metu, apklausa vyko 2010 m. lapkričio-gruodžio mėnesiais. Apklausai buvo naudotas Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) klausimynas "PSO- 100", kuris sudarytas iš 100 klausimų, atspindinčių 6 gyvenimo kokybės sritis: bendra gyvenimo kokybė ir sveikata, fizinė, psichologinė, nepriklausomumo, socialinių santykių, aplinkos, dvasingumo bei religinių jsitikinimų. Klausimyno pagrįstumas ir vidinis stabilumas buvo vertintas Pirsono koreliacijos koeficientais ir Kronbacho alfos rodikliais, kurių patikimumas leido klausimyną naudoti studentų gyvenimo kokybės tyrimui. Kiekvieno tiriamojo "PSO-100" klausimyno sričių atsakymų variantai buvo perskaičiuoti standartizuotais balais kiekvienai iš gyvenimo kokybės sričių, kai minimalus galimas balų skaičius 0, o maksimalus -100.Rezultatai. Didžioji dalis slaugą, kineziterapiją, grožio terapiją, odontologinę priežiūrą, burnos higieną ar socialinį darbą studijuojančių asmenų, kurie dalyvavo gyvenimo kokybės tyrime, yra jauno amžiaus (18-24 m.), atitinkamai 90,0, 77,0, 80,4, 76,8, 69,7 ir 63,8 %. Vidutiniškai vienas trečdalis grožio terapijos (29,4 %), kineziterapijos (28,9 %), burnos higienos (37,9 %) ir socialinio darbo (37,5 %) studentų yra dirbantys. Mažiausia dirbančių studentų dalis yra slaugos ir odontologinės priežiūros studijų programose, atitinkamai 13,8 % ir 14,3 %. Kronbacho alfa koeficiento reikšmės (0,72-0,88) rodo stiprų gyvenimo kokybės sričių vidinį stabilumą. Įvertinus klausimyno konvergentinį pagrįstumą, stiprus ryšys nustatytas tarp bendros gyvenimo kokybės ir sveikatos bei psichologinės srities (r=0,57), nepriklausomumo ir psichologinės srities (r=0.59). Silpnas ryšys nustatytas tarp dvasingumo ir fizinės srities (r=0.13). Tyrimo rezultatai parodė, kad visų gyvenimo kokybės sričių vertinimai skirtingose studijų programose statistiškai reikšmingai skyrėsi. Visose studijų programose geriausiai studentai vertino nepriklausomumo sritį. Mažiausias bendros gyvenimo kokybės srities balų vidurkis nustatytas tarp slaugą studijuojančių asmenų, aukščiausias -tarp odontologinės priežiūros studentų, atitinkamai 59,6 ir 66,5, p=0,007. Fizinės gyvenimo kokybės srities vidurkiai svyravo nuo 58,3 (slaugos studijų programa) iki 64,4 (burnos higiena), p=0,02. Psichologinę ir nepriklausomumo sritis mažiausiais balais vertino slaugos studentai, aukščiausiais - odontologinę priežiūrą ar burnos higieną studijuojantys tiriamieji, atitinkamai 60,5 ir 66,3, p=0,002 bei 74,6 ir 81,4, p<0.001.Socialinių santykių srities balai svyravo nuo 66,3 (slaugos studijų programa) iki 72,2 (kineziterapija), p=0,015. Aplinkos sritį mažiausiais balais vertino slaugą studijuojantys tiriamieji (54,6), didžiausiais - odontologinės priežiūros studentai (60,3), p=0,001. Dvasingumo srities įvertinimai svyravo nuo 60,1 (tarp studijuojančiųjų slaugą) iki 67,3 (kineziterapijos studijų programoje), p=0,039. Išvados. Gauti pirmieji duomenys apie kolegijos studentų gyvenimo kokybę. Nustatyta, kad PSO-IOO gyvenimo kokybės klausimynas yra tinkamas instrumentas kolegijos studentų gyvenimo kokybei tirti. Nustatyti statistiškai reikšmingi gyvenimo kokybės sričių balų vidurkių skirtumai visose studijų programose. Bendros gyvenimo kokybės ir aplinkos sritis aukščiausiais balais vertino odontologinės priežiūros studentai. Fizinę ir psichologinę gyvenimo kokybės sritis geriausiai vertino burnos higieną studijuojantys asmenys. Socialinių santykių ir dvasingumo sritims aukščiausius balus skyrė kineziterapiją studijuojantys asmenys. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: GK PSO-100 klausimynas; Gyvenimo kokybė; Kolegija; Kolegijos studentai; Pagrįstumas; Stabilumas; Studentai; College; Quality of life; Reliability; Students; Students college; Validity; WHOQOL-lOO; WHOQOL-lOO questionnaire.

ENBackground. The concept of health-related quality of life includes social and psychological as well as physical aspects, so such terms like functional ability, social health and positive health have become important Research questions: what is quality of life of students, studying according to the different study programmes in the college? Is the questionnaire WHOQOL-lOO suitable for students' quality of life assessment? Research focus - quality of life assessment among students, studying according to the different study programmes in the college. The aim of this study is to assess the validity and reliability of the WHOQOL-lOO questionnaire in the population of college students and to compare the quality of life mean scores among study programs. Material and methods. The study sample consisted of the persons studying at the Faculty of Health Sciences Klaipeda State College: 650 women and 32 men, which were the first, second, third and fourth year students (the response rate 73.4 %). All the participants were examined by self-administered WHOQOL-lOO questionnaire in a period of November - December in 2010. All the domain scores of the WHOQOL-lOO were transformed to reflect a scale from 0 to 100. Mean values were compared using t-test. Internal consistency of the domains was assessed using Cronbach alpha coefficients. Convergent validity was evaluated using Pearson's correlations. To compare means of the scores among study programs ANOVA analysis was performed. Results. Cronbach alpha has demonstrated strong reliability of the WHOQOL-lOO (0.72-0.88). The results showed the strong correlation between overall quality of life and psychological domains (r=0.S7), as well as between level of independency and psychological domains (r=0.S9). Weak correlation was identified between spirituality and physical domains (r=0.13).Comparison of the WHOQOL-lOO scores among study programs has showed that student's quality of life differed in all the domains. Level of independence domain was assessed by the highest score in all study programs. Conclusions. The first comprehensive data about the quality of life among college students was presented. In the population of the college students the WHOQOL-lOO questionnaire has showed high reliability and convergent validity. The domain of overall quality of life demonstrated the strongest stability; the weakest stability was in the domain of spirituality. WHOQOL-lOO questionnaire was defined as suitable instrument for students' quality of life assessment. Significant differences in mean quality of life scores were observed in each domain among different study programs. Overall quality of life and environmental domains were evaluated by the highest scores among dental assistance students. Physical and psychological domains have got the highest scores in the oral hygiene study program. The domains of social relationships and spirituality were highly evaluated by physiotherapy students. Study program of nursing has got the lowest scores in all quality of life domains. [From the publication]

ISSN:
1822-3338; 2451-3091
Related Publications:
Vilniaus universiteto studentų gyvenimo kokybė / Jonas Petras Jankauskas, Natalija Jatulienė. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla, 2008. 147 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/89880
Updated:
2021-03-21 13:22:45
Metrics:
Views: 35    Downloads: 8
Export: