LTStraipsnyje analizuojamos dalyvavimo Mokymosi visą gyvenimą programos Comenius ir Grundtvig asistentų programose dalyvaujančiųjų galimybės. Mokymosi visą gyvenimą programa remia mokymosi galimybes visais gyvenimo atvejais, kuriant žiniomis pagrįstą visuomenę geresniais socialiniais ryšiais. Comenius asistentų praktikos veiklos tikslas - suteikti būsimiems mokytojams galimybę plėsti supratimą apie europinę dimensiją, pagerinti užsienio kalbų mokėjimą, pažinti kitas Europos šalis ir jų švietimo sistemas, patobulinti mokymo įgūdžius. Grundtvig veiklos tikslas - suteikti dalyviams galimybę geriau suprasti europinę suaugusiųjų švietimo dimensiją, tobulinti užsienio kalbų žinias, pažinti kitas Europos šalis ir jų švietimo sistemas, plėtoti profesinę ir kultūrinę kompetenciją. Praktika atliekama suaugusiųjų švietimo institucijoje vienoje iš Mokymosi visą gyvenimą programoje dalyvaujančių šalių, tačiau ne gimtojoje asistento šalyje. 2010-2011 metais Belgijoje, Valonijos regione (prancūziškai kalbančioje dalyje) atliktas kokybinis tyrimas. Tyrimo metu intervuoti 9 Comenius ir Grundtvig programų asistentai iš aštuonių Europos šalių. Transkribavus rezultatus paaiškėjo, kad dalyvavusieji Comenius ir Grundtvig asistentų programose įgyja galimybę tobulėti lingvistikos, kultūros, socialinių gebėjimų ir profesijos srityse. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Comenius ir Grundtvig asistentų programos; Europos mokymosi visą gyvenimą programa; Socialiniai įgūdžiai; Comenius and Grundtvig assistantship; European Lifelong Learning Programme; Social skills.
ENThe paper presents Comenius and Grundtvig programmes of European Lifelong Learning Programme. The European Lifelong Learning Programme was created to support the implementation of European policy in education and training, which are essential to the development of today's knowledge society and economy. The objective of the Comenius assistantship is to give future teachers the opportunity to gain a better understanding of the European dimension to teaching and learning; to enhance their knowledge of foreign languages, other European countries and their education systems; and to improve their teaching skills. The Grundtvig Assistantship is designed to give current or future adult educators the opportunity to gFGain a better understanding of the European dimension to adult learning; to enhance their knowledge of foreign languages, other European countries and adult education systems; and to improve professional and intercultural competences. Assistants who are about to go to work in host organizations have their own experiences, social and professional skills, but they will not only give something, but they will receive something as well. Thus, this article would like to present what opportunities and benefits the Comenius and Grundtvig assistantship give. [From the publication]