LTŠio skyriaus tyrimo problema kyla iš monografijos bendrosios problemos - kaip ugdymo paradigmų kaita sąlygoja didaktikos kaitą - ir nagrinėjama keliant probleminį klausimą – ar galimà ir kaip galėtų klostytis moderniosios ir postmoderniosios filosofinės didaktikos dermė. Aptariant filosofijos dalyko specifiką skirtingos ugdymo paradigmos apibūdinamos kaip modernizmo ir postmodernizmo ir, skirtingai nei daugelyje kitų monografijoje pateiktų tyrimų, ryškinamas tiek jų alternatyvumas, tiek ieškoma dermės galimybių. Modernistinis ugdymo modelis akcentuoja daugiau pažintines, instrumentines kompetencijas, pabrėždamas kritinio mąstymo svarbą. Postmodernistinis ugdymo modelis labiau skatina interdisciplininį ir kūrybišką mąstymą. Tyrimo autorių tikslas - surasti galimą dermę tarp šių dviejų ugdymo modelių, todėl šiame skyriuje analizuojama modernistinės ir postmodernistinės filosofinės didaktikos ypatybės, teoriniai jų galimos dermės aspektai ir praktiniai metodiniai principai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Modernioji filosofinė didaktika; Postmodernioji filosofinė didaktika; Modern philosophical didactics; Postmodern philosophical didactics.