LTStraipsnyje analizuojama XIII a. universitetinės krizės ištakos. Krizę išprovokavo Averrojaus komentarai Aristotelio traktatams, kurie buvo studijuojami Paryžiaus universiteto Menų fakultete. Lotyniškieji Aristotelio tekstai, versti iš arabiškų šaltinių, buvo populiarūs katedrų ir vienuolynų mokyklose. Albertas Didysis siekė sukrikščioninti Aristotelio mokymą ir kovojo su lotyniškaisiais averoistais. Teologai lotyniškajame peripatetizme įžvelgė pavojų, griaunantį krikščioniškosios doktrinos pamatus. Paryžiaus vyskupas Steponas Etjen Tempjė, būdamas augustinizmo šalininkas, nepripažino jokių kompromisų dėl Aristotelio studijų. 1270 m. jis paskelbė potvarkį su 13 universitete draudžiamų dėstyti teiginių. 1277 m. Tempier publikavo „Syllabus“, kuriame išdėstė 219 draudžiamų teiginių bei įvardijo Sigerą Brabantietį ir Boecijų Dakietį kaip averoizmo vadovus. „Syllabus“ pasirodymas atskleidė scholastikos krizę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Albertas Didysis; Lotyniškasis aristotelizmas; Averoizmas; Scholastika; Syllabus; Albert the Great; Latin Aristotelianism; Averroism; Scholasticism; Syllabus.
ENArticle analyzes the causes of 13th century university crisis which was provoked by Averroes’s commentaries on Aristotle’s treatises studied in the Faculty of Arts of Paris University. Translated from the Arab sources, Latin texts of Aristotle were quite popular in cathedral and monastic schools. Albert the Great fought the Latin Averroists attempting to Christianize the teachings of Aristotle. In the Latin Aristotelianism the majority of theologians saw danger to the foundation of Christian doctrine. As an ardent partisan of Augustinianism the bishop of Paris Stephan Étienne Tempier was strongly opposed to any studies of Aristotle’s philosophy. In 1270 he issued ordinance prohibiting thriteen statements to be promulgated in the university. In 1277 Tempier published "Syllabus" listing 219 prohibited statements and naming Sigerus of Brabantia and Boethius of Dacia as Averroist leaders. The appearance of "Syllabus" revealed the crisis of Scholasticism. [From the publication]