Didaktikos paradigmų atspindžiai istorijos pamokų kokybės vertinime

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Didaktikos paradigmų atspindžiai istorijos pamokų kokybės vertinime
In the Book:
Ugdymo paradigmų iššūkiai didaktikai / sudarė ir parengė Ramutė Bruzgelevičienė. Vilnius: Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 2014. P. 253-283
Contents:
Įvadas — Ugdymo tendencijų sklaida — Istorijos dalykas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų programoje — Istorijos pamokų kokybės aptartis remiantis 2011-2012 m. m. išoriniais vertinimais — Ugdymo procesas istorijos pamokose 2011-2012 m. m. — Pragmatinės-technologinės ir humanistinės-kultūrinės tendencijų raiška istorijos pamokose — Apibendrinimas ir diskusiniai klausimai — Literatūra.
Summary / Abstract:

LTŠiame skyriuje, laikantis monografijos nagrinėjamos problemos aprėpiamo lauko, tiriama, kaip laisvojo ugdymo paradigmos įtvirtinimas bendrojo ugdymo mokyklose atsispindi istorijos pamokų kokybės vertinime. Nagrinėjami 5-12 klasių istorijos pamokų kokybės požymiai ugdymo praktikoje. Vadovaujamasi įvairių Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų išorinių vertinimų 2011-2012 m. m. ataskaitomis. Remiantis išorinių vertintojų stebėtų istorijos pamokų protokolų analize vertinami tokie kokybiniai istorijos pamokų požymiai, kaip planavimas ir organizavimas, mokymo ir mokymosi vykdymas, pagalbos mokiniui teikimas, santykiai, tvarka, klasės valdymas, mokymosi aplinkos kūrimas, mokinių pasiekimų bei pažangos vertinimas. Laikomasi prielaidos, kad įvardyti pamokų kokybės požymiai kildintini iš didaktikos nagrinėjamų sričių ir aprėpiamų problemų lauko, o pamokų kokybės lygmuo išreiškia mokytojo didaktinio meistriškumo lygmenį, taigi situacijos tyrimas sudaro prielaidas matyti mokytojų didaktinių sprendimų taikymo kokybę. Kita vertus, pamokos kokybės požymiai yra orientuoti į laisvojo ugdymo paradigma grindžiamos didaktikos raišką. Pamokos kokybės lygmuo kartu reiškia ir laisvojo ugdymo paradigmos įsitvirtinimo lygmenį. Be paradigmos kaitai būdingos raiškos, šio skyriaus tyrime siekiama aiškintis, kaip istorijos pamokos atspindi M. Lukšienės (2000) apibūdintus ugdymo paradigmoje ryškėjančius ugdymo srautus - pragmatinį-technologinį ir humanistinį-kultūrinį. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Istorijos pamoka; Mokymas; Mokymasis; Pasiekimai pamokoje; Kokybės vertinimas; Ugdymo tendencijos; History lesson; Teaching; Learning; Achievements in the lesson; Quality assessment; Educational trends.

ISBN:
9789955209737
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/89795
Updated:
2022-01-30 21:48:41
Metrics:
Views: 59
Export: