LTŠioje dalyje monografijos problema - kaip ugdymo paradigmų kaita sąlygoja didaktikos kaitą - nagrinėjama matematikos dalyko didaktikos pavyzdžiu. Pristatomo tyrimo problematika formuluojama klausimais: kaip matematinį ugdymą mokykloje reglamentuojančiose bendrosiose programose išdėstyti reikalavimai buvo įgyvendinami realiame matematinio ugdymo procese? Kaip kito šio proceso charakteristikos interpretacinės pedagogikos nuostatų įgyvendinimo kontekste? Kaip ugdymo paradigmų kaita sąlygoja matematikos didaktikos teorijos plėtotę? Siekiant atsakyti į suformuluotus probleminius klausimus, tyrimo objektu pasirinkta paradigminė dimensija pagrindinės mokyklos matematikos didaktikoje. Tyrimo tikslas - atskleisti matematinio ugdymo pagrindinėje mokykloje kaitos tendencijas edukacinės paradigmos virsmo kontekste ir išryškinti pagrindinės mokyklos matematikos didaktikos plėtotės linkmes. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Interpretacinė pedagogika; Matematikos didaktika; Matematinis ugdymas; Pagrindinė mokykla; Paradigminė dimensija; Ugdymo paradigma; Interpretive pedagogy; Didactics of mathematics; Mathematical education; Primary school; Paradigm dimension; Educational paradigm.