Changing monitoring of education in Lithuania

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Changing monitoring of education in Lithuania
Alternative Title:
Švietimo stebėsenos kaita Lietuvoje
In the Book:
Contemporary education contexts / compiler L. Jašinauskas. Vilnius : Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 2013. P. 62-75
Summary / Abstract:

LTVadovaujantis gerąja pasaulio patirtimi, Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros pastangomis kuriamas savitas išorinio mokyklos veiklos vertinimo modelis. Per dešimtmetį mokyklų veiklos (įsi-)vertinimas tapo įprastine visų švietimo įstaigų darbo dalimi. Lietuvos švietimo sistemoje siekiama ne tik veiksmingai įgyvendinti vyriausybės švietimo politiką, bet ir nukreipti pastarojo laikotarpio reformas švietimo paslaugų tobulinimo link siekiant didinti švietimo paslaugų kokybę. Lietuvai itin sparčiai persitvarkant iš autoritarinės į demokratinę santvarką, švietimo sistema atsiduria ugdymo paradigmų sankirtoje. Sukurtas modernus švietimo kokybės vadybos sistemos instrumentas – mokyklų veiklos kokybės išorinis vertinimas atitinka laisvosios ugdymo paradigmos, arba, kaip M. Lukšienė sakytų, kūrybinio ugdymo, sampratą. O ugdymo proceso vertinimo konstruktas, taikomas mokytojui, labiau skirtas normatyvinės ugdymo veiklos požymiams fiksuoti. Mokytojų nuomonių tyrimas taip pat prikišamai įrodo, kai mokytojai nuogąstauja dėl unifikuotų ir standartizuotų stebimos ugdomosios veiklos reikalavimų, gausių vertinimo sričių. Mokyklų veiklos kokybės išorinis vertinimas, kurtas ir tobulintas pagal moderniausias Vakarų Europos švietimo kokybės sistemas, yra itin reikšmingas ir optimalus reformuojant Lietuvos švietimo sistemą. Straipsnyje nagrinėjamas Lietuvos nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros kuriamas išorinio mokyklų veiklos vertinimo modelis. Analizuojama jo kaita. Pateikiamos pedagogų nuomonių apie išorinį mokyklų veiklos vertinimą kokybinio tyrimo išvados. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Išorinis vertinimas; Jo kaita; Kaita; Mokykla; Mokyklos veiklos kokybė; Švietimo stebėsena; Education monitoring; External evaluation; School; School performance quality; Transformation.

ENThe Lithuanian education system seeks not only to implement successfully the governmental policy of education. More significantly, it tries to direct current reforms towards the elaboration of educational services, making the quality of educational services a topical issue. Over the past decade (self-) evaluation of school performance has become a customary part of work done by all educational institutions. Taking guidance from good practices on a world scale the Lithuanian National School Evaluation Agency has developed an original model for external evaluation of school performance. The present article inquires into the model of external evaluation of school performance developed by the Lithuanian National School Evaluation Agency. It analyses changes observed in the external evaluation model. Some findings emerging from qualitative research (survey) of opinions expressed by teachers about external evaluation of their respective schools (2010) are presented. [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/89733
Updated:
2021-02-02 19:08:44
Metrics:
Views: 31
Export: