LTŠiandien pedagogas, siekdamas sėkmingo mokymo/si proceso, turi išsiaiškinti mokinių motyvus, kurie gali būti tiek teigiami, tiek ir neigiami. Pozityvūs veiksniai lemia teigiamą motyvaciją, prie kurių galima priskirti tėvų, šeimos pavyzdį, mokytojo autoritetą ir kompetenciją, šiuolaikiškus mokymo metodus ir būdus. Mokslinėje, pedagoginėje literatūroje ir atliktuose tyrimuose daugiau dėmesio yra skiriama kitų mokomųjų dalykų mokymosi motyvacijai, bet nenagrinėjama dailės, technologijų dalykų mokymosi motyvacija. Gal būt iš dalies todėl, kad dailės, technologijų pamokos daugiau siejamos su praktine veikla, su kūrybos procesu nei su mokymusi. Tačiau šiandien ypatingai šiose pamokose pastebimas nenoras dirbti, motyvacijos stoka. Augant vaikui, susidomėjimas daile, technologijomis mažėja, tampa neįdomia veikla ir pagaliau nebereikalinga. Dažnai vyresnių klasių mokiniai išreiškia nuomonę, kad neverta užsiimti rankdarbiais, nes viską galima nusipirkti. Tokią nuomonę įtakoja pasikeitęs šiuolaikinės visuomenės gyvenimo būdas, sumažėję įgūdžiai šiems darbams atlikti, poreikis padaryti pačiam, kadangi iš tikrųjų šiandien daug ką galima įsigyti už pinigus. Ši situacija iškelia nemažai meninio ir technologinio ugdymo problemų. Tyrimo tiksiąs - išsiaiškinti dailės, technologijų mokymosi motyvacijos problemas pagrindinėje mokykloje. Tyrimo metodai - mokslinės literatūros analizė, apklausa raštu. Tyrimo rezultatai. Dailės, technologijų dalykai pagrindinėje mokykloje mokinių yra mėgiami. Mokiniams patrauklios šios pamokos tuomet, kai siūlomos įdomios, naujos technologijos, technikos, naudojami įvairūs, aktyvieji mokymo/si metodai.Dažniausia pasitaikančios dailės, technologijų mokymo/si motyvacijos problemos - neįdomios, nepakankamai išaiškintos užduotys, per mažai laiko skiriama jų įvykdymui, aktualūs drausmės ir pasirengimo pamokoms klausimai. Mokymosi motyvacijos skatinimui dailės ir technologijų pamokose yra svarbus tinkamų mokymo metodų parinkimas ir taikymas, technologinių inovacijų ieškojimas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Menas; Mokymosi motyvacija; Technologijos; Art; Learning motivation; Technologies.
ENToday a pedagogue orienting towards successful leaming/teaching process must find out pupils' motives that may be both positive and negative. Positive factors like example of parents and families, teacher's authority and competence, selected up- to - date teaching methods and measures determine positive motivation. Scientific, pedagogical literature and executed diverse researchers were mainly targeted to motivation of learning of other subjects; whereas art and technology learning motivation has not still been analysed. Perhaps partially the reason is that art and technology activity is related to practical activity and creation process but not to learning. But today unwillingness to work and motivation deficiency is extremely noticeable namely at these lessons. As a child grows up, his interest in art and technologies starts decreasing, it starts turning into not entertaining activity and finally becomes unnecessary. Very frequently senior grade pupils express opinion that it is not worth while spending time with handicrafts, because it is possible to buy everything. Such attitude is affected by changed way of life of contemporary society, decreased skill to perform such works and decreased demand to do everything himself because actually today it has become possible to acquire everything for money. This situation unveils many art and technology education problems. Aim is to find out the problems of motivation of art and technology learning at high school. Methods applied were the scientific literature analysis and questioning survey. Results. Pupils like art and technology subjects at high schools. These lessons are attractive to pupils when interesting and new technologies and techniques are presented and diverse and activate teaching/learning methods are applied.Most frequently occurring motivation problems are as follows: dull and insufficiently explained tasks, lack of time for their execution, relevant discipline and preparedness for lessons issues. Selection and application of appropriate methods and searching for technological innovations are very important for promotion of learning motivation at art and technology lessons. [From the publication]