LTTyrimo problema. Ugdymo projektų gausa ir įvairovė ne visuomet pateisina iškeltus tikslus. Tačiau aktualus klausimas yra, ar projektai, organizuojami mokyklose turi edukacinį poveikį. Tad kuris poveikis - kognityvus ar emocinis - yra esminis mokiniams, dalyvaujantiems projekte: būtent šios problemos, orientuotos į probleminius klausimus, sąlygoja analizuoti, kokį poveikį mokinio asmenybės vystymuisi daro jo / jos dalyvavimas edukaciniuose projektuose. Tyrimo objektas yra ryšys tarp mokinių dalyvavimo edukaciniuose projektuose ir jų asmenybės vystymosi. Tyrimo tiksiąs: analizuoti edukacinių projektų poveikį mokinių asmenybės vystymuisi. Tyrimo metodai: mokslo šaltinių analizė, apklausa raštu, aprašomoji statistikos analizė. Tyrimo rezultatai parodė, kad dalykų mokytojai ir mentoriai skatina mokinius dalyvauti projektuose. Mokiniams patinka dalyvauti edukaciniuose projektuose ir kūrybiškai veikti bei matyti rezultatus. Mokiniai išmoko dirbti komandoje, įgyti tarpusavio komunikavimo patirties vykdant projekto veiklas. Mokiniai susipažįsta su tradicijomis, papročiais ir istoriniu miesto bei kitų miestų vystymusi. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Asmenybė; Edukaciniai projektai; Vystymasis; Development; Educational projects; Personality.
ENThe research problem. Affluence and diversity of educational projects do not always substantiate their actual purpose. Therefore a question is whether all projects organized at schools have educational impact. Which impact - cognitive or emotional - is the most important to pupils participating in the project: namely these problem - oriented questions induced to analyse the impact of executed at schools educational projects on the development of pupil's personality. The research focus is the impact of educational projects on the education of pupil's personality at comprehensive schools. The research aim: to analyse the impact of educational projects on the development of pupil's personality. Research methods were the literature review, questioning survey, and descriptive statistical analysis. Results of the research revealed that discipline teachers and mentors encouraged pupils to participate in the projects. Pupils by participating in the projects like to act and see the results through creative actions in the projects. Pupils learned to work in team, gained experience of intercommunication in the project activity. They got familiar with traditions, customs, and historical development of their own and other countries. [From the publication]