LTPedagoginės veiklos tobulinimo tyrimas yra aktualus, kadangi leidžia mokytojui nuolat reflektuoti savo veiklą, tirti ugdytinių žinias ir įgūdžių lavėjimą, numatyti tolesnius veiklos metodus. Tyrimas skatina pagerinti pedagogų tyrėjų ir tyrime dalyvaujančių mokinių veiklą. Čia ir tyrėjas, ir tiriamieji siekia tobulėti. Šis procesas yra ne statiškas, o nuolat besikeičiantis. Keičiasi tiriamieji, keičiasi ir tyrėjas. Tai "judantis", o ne "stovintis vietoje" darbinės aplinkos keitimo modelis. Tai mokymasis iš savo patirties įgyjant aukštesnio lygio supratimą apie savo veiklos prigimtį ir poveikį aplinkai. Tyrimo objektas - pedagoginės veiklos tobulinimo tyrimo metodas. Tiriant siekta tikslo išanalizuoti pedagoginės veiklos tobulinimo tyrimo metodo taikymą lietuvių kalbos pamokose. Tyrimo uždaviniai: atlikti mokslinės literatūros analizę, atskleisti pedagoginės veiklos tobulinimo tyrimo mokant lietuvių kalbos schemą, aprašyti tyrimo žingsnius, nustatyti, kokias kompetencijas lietuvių kalbos mokytojui padeda tobulinti pedagoginės veiklos tobulinimo tyrimas. Rengiant straipsnį taikytas mokslinės literatūros ir atvejo analizės metodas. [Iš straipsnio, p. 22]Reikšminiai žodžiai: Pedagogas; Pedagoginės veiklos tobulinimo tyrimas; Tyrimo etapai; Veiklos tobulinimo tyrimo dienoraštis; Action research; Action research diary; Action research of pedagogical practice improvement; Action research stages; Educator; Pedagogue; Practice improvement research diary; Research stages.
ENThe action research on pedagogical practice improvement allows the teacher to constantly reflect on his/her activity, analyse the knowledge and skill development of students, foresee the future methods of work. The research encourages to better the activities of teacher-researchers and students participating in this action research. It is called experimental learning. The article analyses the implementation of pedagogical practice improvement action research method in the Lithuanian language lessons. The methods of scholarly literature and case analysis have been employed. The article indicates the most important parameters in the action research on pedagogical practice improvement, provides the scheme of teaching Lithuanian language by applying the action research on pedagogical practice improvement. The researchers are advised to act in accordance with 15 theoretical steps of research. After carrying out the practical research on pedagogical practice improvement, the conclusion can be made that the teachers improved five general teaching competences as well as eight pedagogical competences the most. However the intercultural competence of eight components has been considered only briefly. [From the publication]