Socialinio darbuotojo - tarpininko vaidmuo dirbant su rizikos grupės vaikais

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Socialinio darbuotojo - tarpininko vaidmuo dirbant su rizikos grupės vaikais
Alternative Title:
Role of social worker as a mediator working with children at risk
In the Journal:
Sveikatos ir socialinių mokslų taikomieji tyrimai: sandūra ir sąveika [Applied Research in Health and Social Sciences: Interface and Interaction]. 2007, Nr. 3, p. 24-30
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pristatomos socialinio darbuotojo - tarpininko vaidmens funkcijos, dirbant su rizikos grupės vaikais. Tyrimo problema. Rizikos grupės vaikų skaičius kasmet didėja. Tai leidžia daryti prielaidą, kad socialinės organizacijos, kurios teikia socialines paslaugas rizikos grupės vaikams, dirba neefektyviai. Trūksta institucijų bendradarbiavimo, nėra derinami veiksmai ar tam tikra tarpusavio veikla, neaiškus institucijų specialistų atsakomybės pasiskirstymas, funkcijos, akivaizdus socialinių institucijų pasyvumas, sprendžiant rizikos grupės vaikų problemas. Todėl kyla probleminis klausimas: Kaip organizuoti institucijų bendradarbiavimą, kad vaiko problemos būtų sprendžiamos veiksmingai? Manoma, kad socialinis darbuotojas, tarpininkaudamas tarp rizikos grupės vaikų institucijų, gali efektyviau spręsti vaikų problemas. Tačiau neaišku, ar tarpininkavimas būtinas visiems vaikams, priklausantiems tam tikrai rizikos grupei, ar efektyvus visose socialinio darbuotojo tarpininkavimo srityse vaiko atžvilgiu. Tyrimo objektas - socialinio darbuotojo kaip tarpininko vaidmuo. Tyrimo rezultatai leidžia teigti, jog socialiniai darbuotojai gali būti tarpininkai tarp šeimos, mokyklos, valstybinių ir nevalstybinių įstaigų. Atlikdami tarpininko vaidmenį, socialiniai darbuotojai siekia sukaupti kuo daugiau informacijos apie tokių vaikų gyvenimo sąlygas ir šeimos gyvenimo aplinkybes bei įžvelgti kiekvieno vaiko, priklausančio rizikos grupei, „skirtumus". Socialinis darbuotojas, tarpininkaudamas rizikos grupės vaikams, atlieka tokias funkcijas: bendradarbiavimo, įvertinimo, planavimo, ryšio, kontrolės. Šios funkcijos leidžia susisteminti informaciją, vertinti situaciją, sudaryti pagalbos teikimo planą bei ieškoti vaiko problemų ir paslaugų atitikimo ryšio. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Socialinis darbuotojas; Tarpininko vaidmuo; Vaikų rizikos grupės; Children at risk; Role as mediators; Rote as mediators; Social worker.

ENThe article presents the functions of social worker as a mediator working with children at risk. The research problem is revealed in this way that the number of children of risk group is continuously growing. Many of those children are socially neglected and untended. They have emotional, social, educational disorders of behavior. It shows that social institutions that organize sodai services for children of risk groups do not function effectively. It is noticed that there: is lack of institutions collaboration; is no coordination between actions and not dear repartition of specialists' responsibility and functions; obvious passivity of social institutions in problem-solving of children of risk groups. Therefore arise the question, how to organize the collaboration of institutions in order the problems of children would be solved. In such work the role of a social worker as a mediator is important. He/she seeks for dose cooperation of all the Institutions and organizations, which provide help. Nevertheless it is not dear if the mediation is necessary for all children from some group at risk and is it effective in all spheres of social worker mediation. The research focuses on role of social worker as a mediator. The aim of research is to reveal the role of a sodai worker- mediator working with children. The results of the research revealed that sodai workers have to be mediators between the family, school, governmental and non-governmental institutions. Sodai worker has to gather much information about such children life conditions and family life drcumstances and to review the „differences" of each child, belonging to risk group. The role of an intermediation helps these children to get the necessary services depending on problems, character peculiarities, environments, alternative recourses, communication with the appropriate service and guarantee that the help will be proper.The functions of mediator in the work with problematic children are: collaboration, assessment, planning, relation, control. Through these functions mediators structure information, evaluate the situation, construct the support plan and look for connection between child problem and services conformity. [From the publication]

ISSN:
1822-3338; 2451-3091
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/89456
Updated:
2021-03-04 09:26:19
Metrics:
Views: 150    Downloads: 46
Export: