LTPaauglių vertybinės orientacijos veikiamos įvairių vidinių ir išorinių veiksnių, nuolatos kinta: žmogus atranda naujas vertybes, naujus ankstesnių savo vertybių aspektus, vienas keičia kitomis. Štai kodėl vertybiniai tyrimai nepraranda savo aktualumo. Empirinėmis ir statistinėmis priemonėmis patikrinti vertybinių orientacijų tyrimo metodologinės kokybės kriterijai rodo, kad mūsų tirtas fenomenas pasižymi kultūros terpės sąlygotu specifiškumu. Empirinio tyrimo rezultatai liudija, kad paaglių vertybinių orientacijų struktūroje pasireiškia lytiškumas: vaikinai aukščiau negu merginos vertina hedonistines ir aktyvumo vertybes bei vadovavimo, galios ir jėgos vertybes. [Iš leidinio]
ENValue-based orientations of the teenagers when influenced by various internal and external factors constantly change: man finds new values, new aspects of his earlier values and replaces some values with others. This is why investigations into values never lose their significance. The criteria of methodological quality for investigations into value-based orientations tested by empirical and statistical means show that the phenomenon that we investigated distinguishes itself fore specificity determined by a cultural medium. The results of the empirical investigations prove that the aspect of sex manifests itself in the structure of value-based orientations of the teenagers: boys earlier than girls start valuing hedonistic and activity values, as well as those of management, power and force.