LTLietuvių kalbos mokytojas XXI amžiaus Lietuvos mokykloje - viena svarbiausių ugdymo figūrų. Jis ne tik lietuvių kalbos mokytojas pamokoje, bet ir taisyklingos sakytinės bei rašytinės lietuvių kalbos politikos formuotojas ir skleidėjas visoje mokyklos bendruomenėje, taip pat - ir už jos ribų. Ant lietuvių kalbos mokytojo pečių gula didžiulė popamokinės veiklos našta. Be to, jis - ir auklėtojas, ugdytojas plačiąja prasme. Šiandien lietuvių kalbos mokymas - tai ne siaura mokytojavimo sritis. Lietuvių kalbos mokytojas mokykloje atlieka sudėtingą ir daugiašakę veiklą. Kaip teigia pasaulinio masto edukologijos mokslininkai [...], pasaulinių ir europinių švietimo dimensijų kontekstas sukuria iš esmės naują pedagogo veiklos erdvę, kurioje mokytojas turi imtis naujų, neįprastų vaidmenų, keičiasi ir tradicinių mokytojo vaidmenų pobūdis, praplatėja jų ribos. Nebepakanka būti vien tik geru dalyko mokytoju. Reikia daugiadalykio požiūrio, plačios erudicijos įvairiose veiklos srityse, labai gero dėstomojo dalyko išmanymo. Mokytojas turi būti ne tik puikus ugdymo proceso vadovas bei organizatorius klasėje, bet ir už jos ribų - mokyklos bei vietos bendruomenėje. Šiandien mokytojas - ne tik informacijos teikėjas, organizatorius, auklėtojas, bet ir ugdymosi (mokymosi) procesų skatintojas, visos besimokančios (dirbančios) mokinių bendruomenės vadovas. Be to, mokytojas turi perspektyviai vertinti nuolatinę kaitą, gebėti ją priimti ir panaudoti savo veiklai efektyvinti. [Iš Įvado]Reikšminiai žodžiai: Lietuvių kalbos mokymas; Mokymo metodai; Lietuvių kalbos pedagogika; Lietuvių kalbos mokytojas; Lithuanian language teaching; Teaching methods; Lithuanian language pedagogy; Lithuanian language teacher.