LTStraipsnyje analizuojamas vaizdinių priemonių, kaip antrosios kalbų mokymosi strategijų, taikymas užsienio mokymo(si) procese. Straipsnyje pateikta tyrimo problema, tyrimo objektas ir tikslas. Tyrimo tikslas – panaudoti vaizdines priemones, adaptuotas prie mokymo proceso programos ir didaktinės medžiagos turinio, kurios pagreitintų antrosios kalbos mokymą bei išmokimą. Tyrimo metodai ir metodologija remiasi tiesioginio ir netiesioginio mokymosi strategijų teoriniu pagrindu. Vizualinės pagalbos metodas buvo pasirinktas kaip geriausia priemonė besimokančiųjų ir dėstytojų motyvacijai skatinti, t. y. pasiekti veiksmingiausią antrosios kalbos mokymosi ir išmokimo būdą per vaizdines priemones tiesioginių ir netiesioginių strategijų kontekste.Tyrimo objektas – vaizdinių priemonių efektyvumas kaip dalis antros kalbos mokymo(si) strategijų. Tyrimo tikslas – patikrinti, ar naudojant vaizdines priemones galima pagreitinti antrosios kalbos mokymą(si) bei išmokimą tiesioginių ir netiesioginių strategijų kontekste bei motyvuoti mokymuisi ne tik besimokančiuosius kalbos, bet ir dėstytojus. Siekiant įgyvendinti tyrimo tikslus, buvo parengtas pasiekimų testas, pritaikyta anketa anglų kalbos dėstytojams, kariūnams bei klausytojams, kurie 2017–2018 metais mokėsi anglų kalbos Lietuvos karo akademijoje. Šiuo tikslu buvo parengtas R-SPQ-2F, besimokančiojo antrosios kalbos ir dėstytojo motyvacijos (SMM) klausimynas, kad galima būtų nustatyti vaizdinių priemonių, naudojamų užsienio kalbos mokymosi procese, efektyvumą. Straipsnyje pateikiami šio metodo taikymo rezultatai, taip pat eksperimentinėje grupėje iškilę mokymo(si) procese probleminiai klausimai. Straipsnyje analizuojami tyrimo metu gauti Pasiekimo testo rezultatai, taip pat straipsnio autorės pateikia rekomendacijų po autentiškos garso ir vaizdo medžiagos ir multimedijos naudojimo eksperimentinėje ir kontrolinėje grupėse, aprašyti kiti su tyrimu susiję duomenys. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Komunikacinė kompetencija; Komunikacinė strategija; Mokymosi strategijos; Netiesioginės strategijos; Strateginė kompetencija; Tiesioginės strategijos; Vaizdinės priemonės; Communicative competence; Communicative strategies; Direct strategies; Indirect strategies; Learning strategies; Strategic competence; Visual aids; Visual aids direct strategies.
ENThe article analyses the notion of implementation of visual aids as a part of second language learning strategies (SLLS). Moreover, the article highlights the implementation of visual aids via multimedia in teaching the second language at the Military Academy of Lithuania (MAL) by applying the questionnaire for English language teachers and learners involved in English language learning and acquisition at the MAL. For this purpose of the research, the diagnostic questions were developed by using validated and reliable questionnaires such as the Revised Study Process Questionnaire (R-SPQ-2F) and the Learner-Teacher Motivation (STM) questionnaire in terms of the implementation of visual aids in the SL learning and acquisition curriculum process. The analysis of the advantages of this method implementation into learning process is presented in the article, as well as the requirements and recommendations for authentic audio-visual materials on the basis of multimedia applied for the realization of pedagogical case study in a regular academic curriculum content and the technology of methodological development of authentic video or audio material for the achievement tests. The objective of the research is presented and described on the basis of the research. The research showed the significance of effectiveness of implementation of visual aids methods into the second language learning for they economize teaching, learning and acquisition time and increase motivation of both teachers and learners necessary to stimulate and boost psychological traits of a learner, such as verbal memory, behavior, positive emotions and others indispensable for participating in the language learning process and acquisition. Thus, the object of the research is based on visual aids as a part of SLLS alleviating and facilitating SL learning and acquisition by implementing visual aids as a part of SL learning strategies.The aim of the research is to apply visual aids as direct strategy in the language learning process as a part of SLLS used in the acquisition of a SL. Based on the theoretical and methodological SL learning approach of direct and indirect learning strategies, the methods of visual aids were chosen as the best means to accomplish the aim: to achieve the best effect of the SL learning and acquisition via implementing visual aids as a part of the SL learning strategies. In order to conduct the already set objectives of the research and to test the hypotheses of the research, the questionnaire was used to collect the required data. Moreover, besides the questionnaire data, the data of log observation sheets, pull-out focus groups, checklists, achievement tests and surveys of learners were analyzed too. [From the publication]