LTLietuvai atgavus nepriklausomybę keitėsi ugdymo turinys ir metodika, tačiau negerėjo jau reformuotų mokyklų pradinukų sveikatos būklė. Siekiant gerinti pradinių klasių mokinių sveikatą labai svarbu ne tik raginti juos būti fiziškai aktyvius, bet ir stengtis, kad į mokinių fizinio aktyvinimo programą įsitrauktų mokyklos mokytojai, administracija, tėvai, kūrei savo dalyvavimu skatintų pradinių klasių mokinių fizinę saviugdą. Šio tyrimo tikslas yra ištirti III – IV klasių mokinių fizinį aktyvumą laisvalaikiu ir jį lemiančius veiksnius. Straipsnyje analizuojama III – IV klasių mokinių požiūris į kūno kultūrą, jų fizinis aktyvumas ir fizinį aktyvumą lemiantys veiksniai. Lyginamas šių klasių 105 mergaičių ir 85 berniukų, iš jų 49 % miesto ir 51 % kaimo mokinių fizinis aktyvumas laisvalaikiu. Taikyti anketinės apklausos ir pokalbių su mokinaisi bei mokytojais metodas.
ENAfter Lithuania regained the independence, method and content of education have changed, however pupils’ health condition has not improved since. It is essential not only to encourage pupils; physical activeness, but also to involve teachers and parents into physical activity programmes in order to encourage physical development. The purpose of this research is to analyze physical activity of the third and fourth form pupils during their leisure time. The article analyses the attitude of the third and fourth form pupils towards physical culture, their physical activity and the factors influencing their physical activity. A comparison of physical activity during leisure time of 105 girls and 85 boys, 49 % of whom are from cities and 51% are from rural areas, was performed using methods of questionnaire and dialogs with teachers and children.