LTRinktinėje atsispindi svarbiausi muzikologo Algirdo J. Ambrazo moksliniai interesai, pagrindinės tyrinėjimų kryptys ir objektai. Skirtingai nuo publikacijų lietuvių kalba, įėjusių į rinktinę "Algirdas Ambrazas: Muzikos tradicijos ir dabartis" (2007), didžiuma šios rinktinės tekstų buvo numatyti užsienio skaitytojams. Profesorius Ambrazas savo pranešimais neabejotinai turėjo tikslą skleisti žinias apie lietuvių muzikinę kultūrą, propaguoti ją užsienyje. Tekstų chronologija aprėpia daugiau kaip penkis dešimtmečius - laikotarpį, nusidriekusį nuo sovietmečio 7 dešimtmečio iki kelių dešimtmečių po Nepriklausomybės atkūrimo, taip pat palikusį neišdildomus pėdsakus ir muzikologų darbuose. Pirmoje knygos dalyje nagrinėjami įvairūs Lietuvos muzikinės kultūros aspektai: folkloristika, atskiri muzikos žanrai, žymių lietuvių kompozitorių (ypač J. Gruodžio ir J. Juzeliūno) kūryba. Didžiausias autoriaus dėmesys sutelktas į muzikos tautiškumo problemą ir lietuvių kompozitorių mokyklos raidą. Antroji knygos dalis susijusi su Algirdo Ambrazo muzikos teorijos tyrinėjimais. Čia daugiausia vietos tenka XX a. harmonijos teoretikų Heinricho Schenkerio ir Sigfrido Karg-Elerto sistemų analizei. Be to, čia atsispindi paties profesoriaus Ambrazo pedagoginė patirtis, svarstomi Lietuvos muzikologų teorinio rengimo klausimai, propaguojamas istorizmo principas dėstant dalykus, apnuoginamos muzikos kritikos problemos, pabrėžiami muzikinio lavinimo uždaviniai. [Iš Pratarmės]Reikšminiai žodžiai: Algirdas Ambrazas; Julius Juzeliūnas; Juozas Gruodis; Lietuvių muzika; Muzikologija; Pranešimai tarptautinėse muzikologų konferencijose; Algirdas Ambrazas; Julius Juzeliūnas; Juozas Gruodis; Lithuanian music; Musicology; Reports at the international musicological conferences.
ENThis collection reflects the key interests of the musicologist Algirdas J. Ambrazas as well as the major trends and objects of his research. Unlike publications in the Lithuanian language that comprise the collection Algirdas Ambrazas: The Traditions and Present of Music (Algirdas Ambrazas: Muzikos tradicijos ir dabartis) (2007), the majority of the texts in this new collection have been intended for foreign readers. Undoubtedly, Professor Ambrazas, in his reports, had a purpose to spread knowledge about Lithuanian musical culture and promote it abroad. The chronology of the texts covers more than five decades - from the 1960s of the Soviet era to several decades following the restoration of independence, a period that has also left an indelible mark on the works of musicologists. The first part of analyses various aspects of Lithuanian musical culture: folkloristics, individual genres of music, and works by famous Lithuanian composers (especially Gruodis and Juzeliūnas). The greatest attention of the author is focused on the issue of the nationality of music and development of the school of Lithuanian composers. The second part of the book is related to Ambrazas' research into the theory of music. Here, the most attention is given to analysis of the systems developed by 20th- century harmony theorists Heinrich Schenker and Sigfrid Karg-Elert. In addition, this part reflects Professor Ambrazas' pedagogical expertise, promotes the principle of historicism in teaching, and reveals the issues of music criticism. [Extract, p. 28-29]