LTStraipsnyje apžvelgiama ir analizuojama visuotinai plačiai vartojamų sąvokų raštingumas ir kompiuterinis raštingumas samprata bei istorinis vystymasis, ieškoma tarpusavio panašumų. Raštingumo ir kompiuterinio raštingumo samprata išryškinama įvairių autorių požiūriu, tikintis struktūruočiau atskleisti nagrinėjamas sąvokas. Straipsnyje pateikiama raštingumo sampratos transformacija, akcentuojant, kad šiandieninis raštingumas ir jo įgijimas neatsiejamai susiję su technologijomis. Reikalavimai raštingumui nuolat auga, nes vienos technologijos sparčiai keičia kitas. Apskritai raštingumas apibūdinamas kaip dinaminis procesas, t.y. sąvokų raštingumas ir kompiuterinis raštingumas apibrėžtis yra kintanti. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Raštingumas; Kompiuterinis raštingumas; Istorinis kultūrinis kontekstas.
ENThe article reviews and analyses the most widely used definitions of literacy and computer literacy and their historical development, discusses the similarities between them. The terms of literacy and computer literacy are defined from the point of view of various authors in order to reveal the definitions in a more structured way. The article presents the transformation of literacy definition, stressing that nowadays literacy is closely connected with technology. Requirements for literacy are constantly growing as technology is changing very rapidly. So, literacy is defined as a dynamic process, i.e. definitions of literacy and computer literacy are changeable.