LTStraipsnyje apžvelgiant chorvedžio-kompozitoriaus (kūrėjo) fenomeną atskleidžiama skirtis tarp liturgiškai aktyvių (tų, kurie kuria Katalikų Bažnyčios apeigoms) ir liturgiškai pasyvių (tų, kurie religinę kūryba orientuoja į koncertinius atlikimus) chorvedžių-kompozitorių. Fragmentiškai pristatomi tiek Lietuvos, tiek užsienio komponavę bei komponuojantys chorvedžiai, o didžiausias dėmesys skiriamas Donato Zakaro religinei kūrybai, muzikos kalbos ypatumams. Pasitelkiant lyginamąjį tyrimo metodą, tarpusavyje gretinami (In monte Oliveti, Rorate caeli desupei) ir su kitais lyginami Zakaro religiniai opusai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Choras Katalikų Bažnyčios liturgijoje; Chorvedžiai kompozitoriai; Chorvedžiai-kompozitoriai; Donatas Zakaras; Choir conductors-composers; Choir in the liturgy of the Catholic Church; Donatas Zakaras.
ENThe present article discusses the phenomenon of choir conductors-composers. The distinction of choir conductors-composers into liturgically active (those who create for the devotion of the Catholic Church) and liturgically passive (those who focus their religious compositions on concert performances) is discussed. A fragmented overview of both Lithuanian and foreign composers will be presented with the main focus on the religious creations of Donatas Zakaras, analysing the features of the language of music. Using the comparative research methodology, the religious opuses "In Monte Oliveti" and "Rorate Caeli Desuper" by Zakaras will be analysed. [From the publication]