LTStraipsnyje pristatoma dalis profesinių vertybių tyrimo, atlikto 2002 metais Šiaulių universiteto Edukologijos fakultete, rezultatų. Jie atskleidžia būsimųjų ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogų, pradinių klasių bei pagrindinės mokyklos mokytojų profesinių vertybių pasiskirstymą pagal reikšmingumą, jų hierarchiją, tarpusavio ryšius. Straipsnyje pateikiamos tyrimo rezultatų pagrindu išryškėjusios tendencijos, kurios yra aktualios turint galvoje būsimųjų pedagogų profesinį kryptingumą, karjeros galimybes, pasirengimą realizuoti ugdymo procese visuomenės keliamus reikalavimus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Profesinės vertybės; Profesinis kryptingumas; Karjera; Profesijos; Professional values; Professional orientation; Career; Profession.
ENThe system of values, formed in the process of socialization, is influenced by a number of factors. Changes in the field of professional activity and professional values are currently going on. Research has shown that the following values are chosen most often by the future teachers: taking risk, being creative and ambitious, striving for professional development and results, learning something new, stable job and career possibilities. Would-be teachers in their professional activity tend to most of all value the possibilities to be creative, stable job, professional development possibilities, work in a group, intellectual status, they want to be liked and enjoy a moral satisfaction. The research established the hierarchy of the factors.