Daiktinė aplinka kaip kasdieninio estetinės refleksijos ugdymo faktorius

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Daiktinė aplinka kaip kasdieninio estetinės refleksijos ugdymo faktorius
Alternative Title:
Material environment as a factor in the development of the daily aesthetical reflection
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2002, 61, p. 59-65
Summary / Abstract:

LTMus supanti tikrovė neabejotinai daro įtaką kasdieniniam mūsų gyvenimui. Daiktinė aplinka veikia mus, mes esame jautrūs erdvei, jos dydžiui, formai. Estetinis aplinkos suvokimas suteikia naują prasmę ir kokybę kasdieniniam gyvenimui, leidžia laisviau pasijusti daiktinėje aplinkoje, įžvelgti logiškus jos kriterijus ir suvokti jutiminį vertinimo pagrindą. Estetinė refleksija galima remiantis paprastais kasdieniais aplinkos daiktais ir reiškiniais praplečiant ugdymo erdvę už kanonizuotų estetinių vertybių rato. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Daiktinė aplinka; Dizainas; Aesthetic; Material enviroment; Design.

ENEnvironment influences our daily life, material environment included. Aesthetical perception of the environment brings a new meaning and value to our daily activities, allows us to feel free in space, to look into its logical criteria and to understand sensual principals for its evaluation. Aesthetical reflection is possible through simple daily objects and phenomena, in this way expanding the sphere of development beyond the accepted values. The quality of the aesthetical reflection on material environment demonstrates a general culture and educational level.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/8878
Updated:
2018-12-20 22:55:29
Metrics:
Views: 68    Downloads: 11
Export: