LTStraipsnyje akcentuojama pradinių klasių (I - III) lietuvių kalbos mokymo priemonėse (vadovėliuose, pratybų sąsiuviniuose) išlikusios patriarchalinės nuostatos, kliudančios plėtoti lyčių pusiausvyrą švietimo sistemoje, atspindinčios ydingą stereotipinį pasaulį. Tyrimas atskleidžia, kad įstatymai gerokai lenkia visuomenės bei viešosios nuomonės sąmoningumo, teisinio reikšmingumo lygį, o pedagogų karta, nors dauguma autorių moterys, vadovėlius rengia lyčių skirtybės pagrindu, privilegijuodamos vyrus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokymo turinys; Lyties šališkumo formos; Patriarchalinės nuostatos.
ENThe purpose of this article is to challenge claims that attempts to promote gender equality have been successful in primary school, as well as in specific texts such as first and second form mother tongues textbooks. Educational documents show that regulations and reviews of the teaching materials and aids have efficiently reduced the problems that a male gender bias creates for female equality. However, the examination of relevant documents does not confirm this claim. The reviewed data show that male influence is clearly dominant in some educational materials.