LTStraipsnyje pateikiamas ir teoriškai bei empiriškai pagrindžiamas komunikacinis priešmokyklinio amžiaus vaikų vaidybos gebėjimų modelis. Jį taikant, vaikas skatinamas kurti vaidinimą, jį suvokti ir kartu užmegzti komunikacinį ryšį su žiūrovais. Orientuojant į vaidybinę komunikaciją, didelę reikšmę turi natūralios bei įvairios komunikacinės situacijos, tinkamos sandaros literatūrinis tekstas bei ugdomųjų vaiko ir auklėtojos veiksmų sistema. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Priešmokyklinis ugdymas; Meninis ugdymas; Kognityvinė meninio ugdymo teorija; Komunikacinis vaidybos gebėjimų ugdymo modelis; Vaidybinė komunikacija; Pre-school education; Artistic education; Theory of cognitinve artistic education; Communicational education model of actin abilities; Acting communication.
ENThe article provides a theoretical and empirical reasoning about the communicational model of acting abilities of pre-school children. The application of this model encourages the child to create a performance, to comprehend it and to establish a communicational relation with the viewers. Various natural communicational situations, appropriately structured literary text and the system of actions of the child and the teacher have a very great influence upon the orientation towards the acting communication.