LTStraipsnyje siekiama išsiaiškinti Pauliaus Normanto kūrybines, menines ir estetines nuostatas ir parodyti senųjų keliavimo ir fotografavimo praktikų sąveikų su naujosiomis. XX amžiaus pabaigoje vyko globalūs kultūriniai, socialiniai, ekonominiai pokyčiai, sparti turizmo industrijos plėtra ir fotografinio vaizdo atkūrimo technologinė kaita - interneto, skaitmeninių technologijų, socialinių tinklų atsiradimas esmingai transformavo keliavimo, fotografavimo, atvaizdų saugojimo ir sklaidos praktikas. Kelionės fotografijos albumų istoriją, prasidėjusią XIX a., tęsė XX a. analoginio fotoaparato, negatyvų ir popierinių nuotraukų raida, kurią XXI a. keitė mobilusis telefonas, skaitmeninėje atmintyje saugomas bei internete akimirksniu paskleidžiamas nematerialus vaizdas. Skaitmeninės fotografijos atsiradimas žymi postfotografijos pradžią. Skaitmeninėje fotografijoje svarbesni tapo postprodukcija (post-production), atvaizdo redagavimas ir apdorojimas (post-processing). Normanto kūrybinė laikysena ir priešiškumas skaitmeninio vaizdo kūrimo technologijoms kontrastavo ne tik su pasaulyje įsigalėjusiomis naujomis fotografavimo, bet ir keliavimo - turizmo - praktikomis. Apibrėžiant Normanto santykį su naująja fotografijos samprata ir skaitmeniniu istorijos pasakojimu, straipsnyje teigiama, kad keliautojas puoselėjo modernistinę meninę savivoką ir kūrybos sampratą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Paulius Normantas; Kelionių albumai; Kelionių fotografija; Memobilija; Turizmas; Vizualinė etnografija; Paulius Normantas; Travel albums; Travel photography; Memobilia; Tourism; V9engisual ethnography.
ENThis paper deals with creative, artistic and aesthetic dispositions of Lithuanian traveller, photographer and orientalist Paulius Normantas. The author aims to demonstrate how traditional traveling and photographic practices interact with contemporary models. Global cultural, social, economic changes as well as development of tourism, digital technologies, internet and social networks in the last decade of the 20th century made radical transformations in the practices of traveling and photography - photo storage and sharing. The history of travel albums begins in the 19th century. In the 1990’s photo cameras, negatives and printed photos give way to mobile phones and digital memory cards, when the Internet gradually becomes the main tool for storage and sharing of virtual non-material images. The emergence of digital photography means beginning of post-photographic era. Digital photography includes processes of post-production, digital editing and post-processing. The creative and artistic attitude of Normantas and his opposition to digital photo camera contrasted with these new practices of photography and tourism. Travelling photographer has maintained artistic self-understanding and conception of artistic creation that is notable characteristic of modernism. [From the publication]